pondělí 7. září 2020

Roháčske plesá (1719m n.m.)

Roháčske plesá v Západních Tatrách.

Trasa je popisovaná jako nenáročná túra, ale já se tedy zapotila ;)

 Je pravda, že cestou nejsou žádné řetězy jako na trasách o něco výše.


 

 

Cestu jsme začali brzo ráno u autobusové zastávky Zverovka.

První část vede po asfaltové silnici, ale můžete se kochat výhledy.

 Na rozcestí jsme se dali po žluté TZ k vodopádu.

Je vysoký 18m a stojí za menší odbočku.

Tady už jsme vystoupali oproti vychozímu bodu asi 300 m n.m.


 

 A stále vzhůru po serpentinách až do výšky 1719 m n.m. k hornímu Roháčskému plesu.

Výhledy cestou opravdu nádherné a já jsem vděčná, že nám vyšlo počasí.






Ten kopec s takovou čepičkou na vrcholku je Osobitá a za ní v dálce Babí hora, na kterou jsme šlapali pár dní předtím.



 

Plesa jsou celkem čtyři a za mě musím říct, že se mi nejvíc líbilo to horní.

Krásná voda, štíty hor, sluníčko ....











 

Od horního plesa už vede cesta jen dolů.

Co jsme za několik hodin nastoupali, teď naopak seběhneme.





Tolik krátká exkurze do Tater.

Přivezli jsme si krásné zážitky a já spálená ramena ;)

 

Děkuju za návštěvu a užijte si prima den.


Ilona



 

 

 

 

11 komentářů:

  1. Velká krása, Ilonko! Slovenská příroda je nádherná!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. To je krásné opravdu moc. Děkuji za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro, děkuju, je tam nádherně.
      krásnou neděli.

      Vymazat
  3. Je to už spousta let kdy jsme tam byli a nádhera veliká. Děkuji za připomenutí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, opravdu nádhera veliká, souhlasím.
      Krásný den.

      Vymazat
  4. Je to už spousta let kdy jsme tam byli a nádhera veliká. Děkuji za připomenutí :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ilonko,to je nádhera.Líbí se mi moc,jak cestujete.tady jsou výšlapy hodně náročné.Jako mladí jsme jezdili hodně do Vysokých Tater,to nám bylo okolo třiceti a ty výstupy,to bylo někdy něco.Ale odměnou úžasné zážitky.Nikdy jsem takovou krásu neviděla,ani moře ji nepřekonalo.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ta námaha stojí za to, je to neopakovatelný zážitek.
      Krásný den, jituško.

      Vymazat
  6. Výlet na Roháčská plesa je moc pěkný - byli jsme tam asi před deseti lety a moc se nám tam líbilo.

    OdpovědětVymazat
  7. Roháče mám prochozené skrz naskrz a je to podle mne jeden z nejkrásnějších koutů, které jsem kdy navštívil. Díky za milé připomenutí.

    OdpovědětVymazat