sobota 1. srpna 2020

Zámek Kynžvart


Historie zámku je pevně svázána s významným šlechtickým rodem Metternichů, jehož nejvýznamnějším představitelem byl kníže Klemens Václav Nepomuk Lothar von Metternich.

Je umístěn uprostřed  jednoho z největších anglických zámeckých parků v České republice.

Bohužel je tam i golfové hřiště a my nevěděli, kam jako pěší můžeme a kam ne.

Interiér je opravdu krásný.

Zachovaly se původní Metternichovy sbírky.

Po válce sloužil k prohlídkám veřejnosti a patřil mezi nejnavštěvovanější zámky u nás.

Bohužel se zalíbil i dřevomorce, zanedbala se péče a zámek se dostal postupně do stavu, kdy hrozilo jeho zboření.

Naštěstí se podařilo stavbu zachránit a už pár let se můžeme opět kochat zámkem jako za jeho slavných let.



















Zámek i okolí je opravdu krásné, pokud pojedete kolem, zastavte se.

Děkuju za vaši návštěvu a přeju hezký zbytek víkendu.

Ilona


16 komentářů:

  1. Moc krásný zámek i okolí. Děkuji za nádhernou podívanou. Fotografie jsou moc pěkné. Přeji Ti krásné srpnové dny

    OdpovědětVymazat
  2. Okolo asi hned tak nepojedeme a proto jsem moc ráda,že se podívám díky tobě na tolik krásných a zajímavých míst.Zámek se mi moc líbí.Krásně jsi vše nafotila.
    Měj hezké dny Ilonko

    OdpovědětVymazat
  3. Óóóó, majestátní stavba. Muselo tam být překrásně. Krásné fotečky. Děkuji za nahlédnutí do tohoto koutu naší země.
    Krásné dny
    K.

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko, moc se mi líbilo kdysi v jeho parku. A mám knížku, kde zdejší šlechtična popisuje dění v tomto zámku až do konce 2.sv.války.
    Hezké foto. Jiřina z N.
    Mám ráda M.L., Chebsko a Kladskou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, tak to musela být zajímavá knížka. Zámek má bohatou historii.
      Krásný den.

      Vymazat
  5. To je opravdu pohádkový zámek! Nádhera....

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, i nám se tam moc líbilo, ale skutečně jsem nepochopila, jak může být na zámku patřícím státu golfové hřiště... U nás je možné snad všechno.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěli jsme si odpočinout u vody, ale hráli tam golf. Taky jsem to moc nepochopila, trochu nás to otrávilo.
      Hezký den.

      Vymazat
  7. Ilono, ráda jsem se koukla na fotky. Na zámku Kynžvart jsme nebyli, jen na zřícenině stejnojmenného hradu, která je trochu severovýchodněji (šli jsme tam z Kladské a už bychom prodloužení trasy nestíhali a nevíc jsme tam byli mimo sezónu...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muže zámek hodně lákal ;) Sbírky jsou opravdu krásné.
      Zřícenina mohla být zajímavá, ty mám taky ráda.
      Krásný den.

      Vymazat
  8. Ilonko, díky za reportáž z místa, kde jsem nikdy nebyla. Ráda jsem se s tebou prošla. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat