pátek 24. července 2020

Tachov




 


Tachov.

Další z řady zámků určených k demolici, a to už v r. 1968.

Myslím, že se rekonstrukce povedla, že?





  
Za procházku určitě stojí historické centrum.
 Zajímavé jsou i městské hradby.

Byly vybudovány na přelomu 13. a 14. století a jsou 8 - 10 metrů vysoké.

Jsou jedinečné svým hustým počtem věží.

Na relativně malý obvod hradeb zde bylo 26 věží.

Do dnešních dní se jich dochovalo 21.

Součástí hradeb byly také tři brány.

Ty přes všechny události plné bitev a dobývání města vydržely až do 19. století, kdy byly odstraněny.

Škoda .....





 




 




Přeju krásný večer a užijte si pohodový nadcházející prázdninový víkend.

Ilona


12 komentářů:

  1. Moc krásné fotografie. Tachov neznám, ani v těch místech jsem dosud nebyla. Letos jsme se tam chystali, ale covid19 nám kazí plány cestovat na všechny strany.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro, tak to my trajdáme pořád. V srpnu je v plánu Slovensko, tak uvidíme.
      Krásný den.

      Vymazat
  2. Ilono, tachovské hradby se mi mic líbily, stejně jako kostel a zámek. Úplně mne nenadchlo náměstí, ta ošklivá kostka "Saigon" ho kazí, i když je tam i spouta hezkých domů.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta kostka mě taky překvapila a taky parkoviště místo náměstí. Ale jinak je centrum vcelku pěkné.
      Hezkou neděli.

      Vymazat
  3. Ilonko, děkuji za fotky míst, kde jsme nikdy nebyla. Tachov vypadá jako hezké město, zámek má skutečně vkusnou fasádu!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, exteriér zámku je krásný, i parčík před ním.
      Hezký den.

      Vymazat
  4. Ilonko,opravený zámek se mi moc líbí a vůbec historické jádro Tachova.Pořád mně to něco říká,že jsem se musela podívat na mapu,kde je a možná,že jsme tam kdysi byli.Jenom koukám,co je krásných míst.Jen,kdyby to nebylo od nás tak daleko.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  5. Tak rekonstrukce je na jedna s mnoha hvězdičkami.... hradby měst jsou krásná památka a ještě se pár míst najde kde jsou zachované. Nejvíc asi v Poličce, pak jsou krásně zakomponované v Nymburku, nesmím zapomenout na Hladovou zeď a hradby v Praze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hradby mají své kouzlo, obzvlášť, pokud ukrývají historické centrum. To je pak jako návrat v čase.
      Hezký den.

      Vymazat
  6. Netušila jsem, že se zámek měl bourat, ale rekonstrukce se moc povedla. Byla by ho škoda. Na zámku i v okolí jsem byla, ale nevím, jestli mají i prohlídky interierů.
    Ilonko, přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, měli by být i prohlídky a výstavy, ale my přišli v zavírací den, tak vlastní zkušenost nemám.
      Hezký den.

      Vymazat