pátek 21. června 2019

Koláč pro letní slunovrat


Inspirovala jsem se švédskou tradicí.

K oslavám letního slunovratu se servírují jako dezert jahody na mnoho způsobů.

Se šlehačkou, na koláči, ....

Původně jsem chtěla upéct tradiční koláč midsommartårta ze Sladké švédské kuchařky, ale ve víru událostí jsem na to zapomněla.

Tak nakonec lehká improvizace a upekla jsem rychlý cheesecake (co dům dal)  s jahodami.

Základem jsou sušenky Lotus, pak ricotta, vejce a po vychladnutí jahody na ozdobu.




 K letnímu slunovratu patří mnoho tradic, zvyků a také ohně. 

Podle keltské a germánské tradice mají ohně dodat slunci sílu, navíc oživují tajemné síly, které střeží poklady země. 

Slunovrat byl dnem magických obřadů.

My na ohně doma nemáme prostor, tak aspoň posedíme při svíčkách.


 Užijte si krásný večer a tajemnou noc.

Ilona



4 komentáře:

  1. Moc krásné připomenutí slunovratu.
    Dortík vypadá skvěle, Ilonko!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuju. Rychlovka, ale moc dobrá ;)
      Krásný víkend.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Dělala jsem v menší formě a zmizel hned ;) Myslím, že tento druh koláče se nedá zkazit.
      Hezký večer.

      Vymazat