čtvrtek 16. května 2019

Náš Robinson


Mikeš od mala nejraději leží v encyklopediích a knížkách o vědě a technice.

Já v jeho letech hodně četla spíš dobrodružnou literaturu a podsouvám mu moje oblíbené knížky.

Moc se netváří, ale nakonec na Robinsona kývl.

A je nadšený.

Čteme každý večer, ale někdy i po obědě, při svačině.

Naše vydání je už letité, něco pamatuje a ani nevím, komu patřilo předtím.

Volně převyprávěl pan Pleva, takže mluva lehce archaická a ne všemu Mikeš rozumí.

"Vůkol byla tma."

Ale ty ilustrace!

Ty jsme vždycky měla moc ráda.

Ano, je to pan Zdeněk Burian. 









 Tolik naše čtecí okénko.

Užijte si krásný den.

Sice je stále deštivo, ale je to potřeba.

U nás je stále velký deficit vody.


Ilona

 

8 komentářů:

  1. Ilonko,děkuji.Vrátila jsem se do dětských let.Toho samého Robinsona mám doma,snad se po něm půjdu podívat.Jenom jsem nahlédla do tvých fotek a už jsem zpátky v dětství.Jak jsme to prožívaly se sestrama a i si tak hrály.To je dobře,že čtete.Já čtu od dětství pořád.Bez knížky si neumím večer představit.Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, návrat do dětství. Chodím do knihovny od mala a pořád si knížky ráda půjčuju, jen už není tolik času.
      Hezký den, Jituško.

      Vymazat
  2. Nádhera, to může pochopit jen srdce knihomila. Já si pamatuju dodnes, jak jsme synovi četli Mauglího, i Robinsona.. zdraví Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je to opravdu kouzelná knížka. Ty ilustrace k tomu prostě patří.
      Hezký den.

      Vymazat
  3. Přesně tohle vydání Robinsona mám taky a víš, že to byla moje nejoblíbenější knížka? Četla jsem ji snad stokrát a když jsem ji doporučovala dcerám ťukaly si na čelo. Sice obě Robinsona přečetly, ale určitě ne víckrát než jednou. A když mi stahovaly knížky do čtečky tak Robinson byl na čestném místě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Robinson je klasika ;) A zdá se, že toto vydání je oblíbené.
      Ke čtečce jsem zatím nedospěla, zatím vedou knížky i na cesty.
      Hezký víkend.

      Vymazat
  4. Já četla Robinsony oba - toho klasického i toho převyprávěného (přesně z toho vydání, co máš ty ;-)). Bývala to povinná četba ... A Burianovy ilustarace, ty jsem měla moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě jsem si říkala, že bych to ráda porovnala s jiným vydáním, četla jsem jen tuto knížku.
      Hezký víkend.

      Vymazat