sobota 1. září 2018

Třeboň


Krásné  (u nás deštivé) ráno!

Prázdniny sice končí, ale i září přeje výletům.

Mám tu pro vás tip na návštěvu Třeboně.



















Krásné jihočeské město na břehu rybníka Svět, s rožmberským zámkem, parkem, křivolakými uličkami a kouzelným náměstím.

A pokud budete mít štěstí, můžete potkat vodníka nebo páva ;)









Třeboň je město rybníků a jejich slavných stavitelů.

Rodný dům Štěpánka Netolického sice stojí v Netolicích a viděli jsme ho loni cestou na Kratochvíli (tuto), v Třeboni na náměstí je však dům, který vyženil a kde je dnes muzeum.

Letos si připomínáme 500 let od založení Zlaté stoky a právě v muzeu tohoto geniálního stavitele byla zajímavá výstava k tomuto jubileu.

Na dvorku domu je expozice, která představuje jednotlivé rybníky (poměrem), které jsou spojeny právě Zlatou stokou.

Můžete si zkoušet rybníky vypouštět, napouštět, pumpovat vodu do stoky.

Strávili jsme tu u vody 50 minut..... měli by uvažovat o lavičkách pro unavené rodiče :o)








K Třeboni patří také nádherná Schwarzenberská hrobka v Domaníně.

Je asi 1,5 km od města a dojtete k ní pohodlně kolem rybníka Svět a pak anglickým parkem.

My jsme byli poprvé letos i uvnitř a smekám před architekty a staviteli, jak z praktického hlediska promyšlená a zároveň krásná stavba je.
 





Pokud byste došli až na konec parku, je tu bílý kostelík, původní místo uložení ostatků Schwarzenbergů.

Je to také místo posledního odpočinku našeho známého cestovatele  pana Hanzelky.


Tímto se s vámi loučím.

Děkuju za návštěvu a užijte si volné dny.


 Ilona


11 komentářů:

  1. Na Třeboň se těším, máme ji v plánu. Snad brzy.
    Krásné fotky!
    Ilonko, měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Péťo.
      Na podzim je kolem rybníků moc krásně ;)

      Vymazat
  2. Ilonko, v Třeboni jsem byli před pár lety, byl právě jarmark, množství lidí, zase tolik mě nenadchla, i když je krásná! Ale Schwarzenberská hrobka, to je jiná káva! Ta mě dostala, i když nás tam málem sežrali komáři...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, v sobotu jsou trhy a narváno, ale zase jsem si nakoupila pár "zbytečností" (domácí mýdla, lněné věci a tak). Člověk se musí obrnit trpělivostí, hlavně když se mezi davy pěších proplétají cyklisté na kole, často s dětskými vozíky ......

      Vymazat
  3. V Třeboni jsme byli tuším dvakrát, vždycky jen na chvilku, ale líbila se mi. A v expozici s napouštěním rybníků bych si asi vyhrála i já :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, voda byla hlavně v obležení dětí, ale jakmile to utichlo, i já jsem si zkoušela vypouštění rybníků ;) Je tam ještě i jeden malý model rybniční soustavy, taky jsem si pohrála ;)

      Vymazat
  4. Krásne spomienky na letné potulky.

    OdpovědětVymazat
  5. Ilonko,
    Třeboň jsem si s Tebou užila!! Vždyť víš...
    Mám ji za humny a je prostě krásná...pětilistá!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, myslela jsem na tebe a souhlasím!
      Město, rybníky, prostě krása .......

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat