neděle 19. srpna 2018

Okolo Tábora


Jižní Čechy máme moc rádi a i když zde trávíme dovolenou poměrně často, pořád je co objevovat.

Když jsme byli v Táboře před pár lety, tato rozhledna tu například vůbec nestála.

Původní Hýlačka vyhořela 1.1.2012 a nová se podařila postavit až o pár let později.

Je vyšší, takže se můžete rozhlédnout i nad vršky vzrostlých stromů.





Cestou k Táboru jsme pak navštívili ještě jednu rozhlednu, Babinu, o poznání menší a skromnější.

Je ukrytá v lese a nevedou k ní žádné ukazatele.




A pak hurá do města na oběd a projít si náměstí a uličky historického centra.










V Táboře je toho hodně k vidění, historie tu dýchá na každém kroku.

Pokud budete mít čas, určitě si zajděte na Klokoty.


Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Klokotech je významným poutním místem v jižních Čechách.  

Současný barokní areál s kostelem a ambity vznikl v letech 1701–1730. 

Celý komplex je od roku 1958 zapsán na seznamu kulturních památek České republiky. 






 




Za mě musím říct, že jsem byla nadšená.

Klokotský areál je nádherné místo s úžasnou atmosférou.

Vychutnávali jsme si ji i u odpolední kávy.


 

Užijte si prima letní neděli.

            Ilona





4 komentáře:

  1. Ilonko, koukám, že jsme trávili chvilky ve stejném městě. I my navštívili Tábor a byli jsme nadšeni!
    Mej se krásně, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to náhoda ;) V Táboře je krásně.
      Hezký den.

      Vymazat
  2. Na rozhlednách jsem nebyla ani na jedné (a Hýlačka je doklad toho, jak se věci nemají odkládát - tak dlouho jsem se chtěla na tu původní vypravit, až vyhořela :-(). Ale Tábor znám - měla jsem dědu v Sezimově Ústí, takže jsem tam jako holka občas jezdívala. Teď už jezdíme jen do Klokot - na Dušičky na hřbitov...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu původní jsme to taky nestihli, podle fotek to byla pěkná turistická rozhledna. V Táboře jsme poněkolikáté, tak už obcházímě i okolí 😉

      Vymazat