neděle 3. května 2015

Lanšperská buchta



... aneb další Mikešův experiment na poli pečení.

Abych to objasnila.

Mikeš  opravdu rád  míchá těsto na koláče a buchty.

Dnes jsme byli doma, takže pečení bylo samozřejmě na programu dne.

Hedala jsem na internetu nějaký nový recept na buchtu s tvarohem (našla jsem v lednici jednu vaničku).

Mikeš se nabídl, že mi recept vymyslí a samozřejmě ho i pojmenuje.

Svůj experiment nazval Lanšperská buchta.

V sobotu se s tátou zúčastnili běžeckého závodu v Letohradu a chvíli pobyli i v Lanšperku.

Synka očividně název města zaujal, takže tak pojmenoval i svůj moučník.

A suroviny? Co dům dal.

Nicméně jsem Mikšovi slíbila, že hodím recept na web, tak tady ho máte ;)


Lanšperská buchta

4 vejce
půl hrnku třtinového cukru
1 tučný tvaroh ve vaničce
10 lžic oleje
půl hrnku mléka
1 a půl hrnku polohrubé mouky
kypřící prášek do perníku
2 lžičky skořice
200g sušených švestek
půl hrnku kokosu

Vyšleháme (ručně) vejce s cukrem a postupně přidáváme další suroviny.
Těsto vylijeme na předem vymazaný plech a pečeme na 175° cca 15minut.

Musím říct, že koláč nám chutná, prostě takový perník na plech ;)






8 komentářů:

  1. No paráda, mať takého nadšenca do pečenia doma.
    Recept si idem opísať do svojej kuchárskej knižky, mne akosi chýbajú bunky (alebo skúsenosti) a odvaha na to, aby som si vymyslela vlastný recept. A tento váš ma zaujal. Takže určite niekedy túto "buchtu" upečiem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odvahu, to on má! Pečení miluje, ale sladké skoro nejí.
      Tak snad bude chutnat, až ji vyzkoušíte ;)

      Vymazat
  2. Hmm ... k nakousnutí, hned bych si dala,.-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Tak už sme vyskúšali. :)
    Chutila. http://letitia-tiba.blogspot.sk/2015/05/obrazky-z-chalupky.html Len mladý mal chuť vyslovene na sladké, a toto bolo (na radosť mamičky) skôr sýte vhodné napr. na raňajky. Nabudúce si to lepšie načasujem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach ano, to jsem zapomněla zmínit, dávám málo cukru. U normálních receptů tak o třetinu až polovinu méně.
      Mám radši, když vyniknou ostatní chutě.
      Snad to mladému moc nevadilo ;)

      Vymazat
    2. Mne (nám ostatným) to naopak vyhovuje. Bežné recepty mi pripadajú vždy presladené.
      Mladý navyše nemá rád v koláči kúsky ovocia, tak do jeho časti som nedala ani slivky. Nabudúce miesto nich pridám kúsky čokolády - to sa bude zalizovať. :)

      Vymazat
    3. Ano, čokoláda má i u nás moc přímo kouzelnou!! :o)

      Vymazat