středa 23. srpna 2023

Tyrkysové jezirko

 

Dnes procházkou od muzea zbraní V-3 k Tyrkysovému jezírku.






Mini muzeum zbraní V-3 v Zalesie u Międzyzdroje funguje od roku 2004 a je jednou z nejzajímavějších turistických atrakcí na ostrově Wolin.

 Právě zde bylo postaveno nejdelší dělo V-3 na světě, které na délku měří 130 m.

Dělo bylo oslavováno jako Hitlerova poslední naděje.

Já se přiznám, že tato tématika mi moc neříká a těšila jsem se spíš k jezírku, které je o pár kilometrů dál.




Tyrkysové jezero na ostrově Wolin je částečně pod mořskou hladinou.

Původně křídový důl, těžba se ukončila definitivně v r. 1954.

Od tohoto okamžiku se ražba začala postupně plnit podpovrchovými a srážkovými vodami, až v r.1960 dosáhla výšky hladiny podzemní vody ve Štetínském zálivu.

Název jezera pochází od modrozelené barvy vodní hladiny způsobené štěpením slunečního světla v čisté vodě a odrazem odlesků od bílého křídového substrátu se sloučeninami uhličitanu vápenatého na dně.






Snad se vám procházka líbila.

Krásný letní den 😉

Ilona






11 komentářů:

  1. Ilonko já bych si vybrala to jezírko, to se mi líbí a v tomhle vedru ještě víc :o). Ty se tak hezky směješ ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuju ❤️ Jezírko bylo krásné, i když na některých fotkách není ten odstín tak přesný jako ve skutečnosti.
      Krásný víkend 🍀

      Vymazat
  2. Ilono, i mne by víc zaujalo jezírko než dalekonosné dělo. Vypadá to tam moc pěkně a zaujalo mne, že jezírko je z části pod úrovní moře.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady jsou ty bunkry a pozůstatky různých staveb prostě všude 😉
      Jezírko bylo ve skutečnosti opravdu krásně tyrkysové.
      Krásný víkend 🍀

      Vymazat
  3. Přesně, jak píše babiLenka, moc ti to sluší, Ilonko! a jezírko by mne zajímalo víc, když jsme byli u Leby na pobřeží, taky jsem nešla k tajné továrně na nějaké rachejtle z doby II.sv.války, nesnáším to. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuju ❤️
      Kluci mají bunkry a vojenskou tématiku rádi, já sis zas vyberu, co víc baví mě 😉 taky to moc nemám ráda.
      Přeju pohodový víkend 🍀

      Vymazat
    2. Bylo nám tam řečeno, že utajení se Němcům povedlo, protože ty vězně, kteří to stavěli, zabili. Proto tam nemusím. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásné fotografie z moc hezkých míst. Mně se takto líbil bílý rybník u Chodova, který vypadal podobně krásně modře jako to jezírko, jen je o dost větší a je to zatopený kaolinový důl. Jinak Ti to moc sluší. Měj krásné další letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuju ❤️
      Možná ta modrá barva už k těm zatopeným lomům od kaolinu nebo křídy patří. Příroda je kouzelná.

      Vymazat
  5. Koukám že jsem asi s komentem ve spamu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spam kontroluju pravidelně, ale objevuje se to tam i s několikadenním zpožděním. Zatím nic, spam 0 😉

      Vymazat