neděle 21. srpna 2022

Polévka z červené řepy

 

Vařím ve velkém polévky z dýně a cukety, ale v těch vedrech přišla k duhu i z červené řepy, která se podává studená.

Variace na polský chłodnik.


Budete potřebovat :

1-2 ks červené řepy
1 kelímek zakysané smetany
cca 2 dcl mléka
sůl
cukr
bobkový list
olivový olej

Na ozdobu:
kopr
vařené vejce
okurka 

Řepu očistíme, nakrájíme na kostičky a lehce osmahneme na oleji.

Zalijeme vodou, osolíme, přidáme bobkový list a vaříme do měkka.

Necháme vychladnout, vytáhneme bobkový list, rozmixujeme a přidáme mléko, smetanu a dolejeme vodou do požadované hustoty.

Můžeme přisladit, jak kdo rád.

Dáme chladit do lednice.

Podáváme s okurkou nakrájenou na proužky, vařeným vejcem a koprem.

Dobrou chuť ❤️


Mějte prima neděli 🍀

Ilona



 

11 komentářů:

  1. Tak to je další dobrota,teď jsem si dělala chutě u Helenky.Červenou řepu mám moc ráda,ale polévku jsem z ní nejedla.Dcera mi hodně posílá z jejich hospody červenou řepu na smetaně.Možná je to podobné.Hrozně mi to chutná.Polévku vyzkouším.
    Ilonko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne každému to sedne, ale já ji mám moc ráda 😉
      Krásný večer 🍀

      Vymazat
  2. My máme moc rádi červenou řepu a z ní polévku na způsob bramborové-repove gulášove polévky. V takovém podzimním dní, když se vrátíme z procházky,tak nejen s pečivem zahřeje a zasytí.Cinule,česnek tymián,majoránka, pepř zpenime,přidáme nastrouhané řepu, povaříme,po chvilce dáme brambory a můžeme dát i klobásu,či párek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super recept, určitě taky vyzkoušíme.
      Krásný den 🍀

      Vymazat
  3. Ilonko, chlodnik jsem paradoxně ochutnala v Řecku :o) Nedopátrala jsem se, jestli to taky vaří tradičně, nebo to byl jen nějaký "úlet". Většinu lidí asi odradí ta na polévku hodně netradiční barva, chuť vůbec není špatná!
    Děkuji za recept a přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barva je to opravdu netradiční 😉
      Ale to nás neodradí.
      Krásný večer 🙋

      Vymazat
  4. Vařím dost jídel podle polské a německé kuchyně. A mohu říct, že mi chutná, ale je to i zdravé. Ve velkém horku bych nemohla jíst guláš, vepřo-knedlo-zelo nebo svíčkovou s knedlíkem. Mnozí říkají, že vařím jinak, ale doma nám to nevadí. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, přes léto hodně vařím ze zeleniny ala co dům dal 😉
      Taky raději něco lehčího.
      Krásný začátek nového týdne 🍀

      Vymazat
  5. Ilono, díky za prima tip. Studenou polévku z řepy jsem ještě nedělala a přitom mám řepu ráda...

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý tip, řepu mám ráda, tak možná vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ilonko, ahoj. Mě se právě ta barva polévky moc líbí. Na řepu nedám dopustit, hodně ji odšťavňuju syrovou a také zapékám s česnekem a medem. Měj se hezky,zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat