neděle 26. června 2022

Noc kostelů

 
Ještě vzpomínka na Noc kostelů.
 
Mikeš byl na škole v přírodě, šli jsme tedy s mužem sami a letos si jako hlavní vybrali kostek evangelický.
 
 




Přerov za sebou má velkou reformační, především bratrskou minulost.
 
Ale teprve v polovině 19. století vznikla za nádražím na hřbitově dřevěná zvonice, kterou v letech 1873-1874 - na základě daru pruského krále Viléma I. - nahradil menší evangelický kostel v pseudogotickém slohu.
 
Zdejší německá luterská komunita zanikla spolu s Německou evangelickou církví po roce 1945.
 
Kostel s okolním hřbitovem byl zničen roku 1957 při rozšiřování nádraží.
 
Pro české evangelíky byl v letech 1907–1908 postaven Českobratrskou církví evangelickou tento novodobý kostel v centru města.
 
Projektantem stavby byl německý architekt Augustin Otto Kuhlmann.
 
Jde o mimořádnou stavbu, zahajující zcela nové pojetí sakrálních staveb, která se stala vzorem pro řadu kostelů, postavených do dnešní doby.



 
Tolik kousek od nás.
 
Přeju pohodový zbytek víkendu.

Ilona
 
 
 
 

4 komentáře:

  1. Ilono, zajímavá stavba. Trochu mi připomíná spíš zámeček než kostel...

    Stáňa - http://veverkoviny.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Tyhle novodobé kostely jsou většinou hodně zajímavé.
    Děkuji, že jsem mohla nakouknout.
    Ilonko, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné, stavba jako takové se mi velmi líbí. Letos jsem bohužel nebyla na této super akci.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko já letos na Noci kostelů nebyla, protože jsem byla třetí týden nemocná. Bylo mi to moc líto, a tak jakékoli fotky nebo povídání o Noci kostelů 2022 mám ráda. Díky i vám. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat