úterý 2. listopadu 2021

Začátek listopadu

 
 
 ... a s ním spojené dušičky.
 
Díky listovému těstu jsem stihla upéct "dušičky" na snídani.
 
 Jinak se peklo z těsta kynutého, mělo tvar bochánků, šátečků a také tvary připomínající kosti, odtud i další název "kostičky".



Aby se „dušičky“ nevyplašily, nemělo se tento den zametat.
 
Pískalo-li ten den v kamnech, věřilo se, že dušičky pláčou.
 
Jedna z pranostik nám pak říká, že déšť v den Dušiček znamená, že zemřelí oplakávají své hříchy.

Nevím, jak u vás, ale nás přivítal déšť hned ráno.




 
Ilona





8 komentářů:

  1. Já jsem o těch kostičkách a dušičkách četla.Přemýšlela jsem,zda nemám upéct.Nakonec jsem pekla buchty s povidly,manžel měl na ně chuť.
    Určitě dušičky byly moc dobré.
    Ilonko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, takové rychlé jednohubky.
      Buchty máme taky moc rádi, manželovi rozumím ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Tak tady pršelo v noci. Takže to bylo takové stylové....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dušičkové počasí 😉 u nás dnes celý den černo ...

      Vymazat
  3. Ilono, přiznám se, že jsem netušila, že je nějaké speciální dušičkové pečivo. Takže díky za rozšíření obzorů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle jsem pojala jako rychlovku 😉
      Krásné podzimní dny 🍁☀️

      Vymazat
  4. U nás bylo slunečno,nic jsem nepekla,jistil to mrazák 🥐O pečení na dušičky jsem neslyšela,ale dovedu si představit milý příchod domů,kde na mě čekají dušičky - šátečky a horký caj🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás od úterka dušičkově. A čaje vaříme o sto šest.
      Krásné podzimní dny 🌤️🍂🍁

      Vymazat