středa 1. dubna 2020

Irish Soda Bread


Jedná se o klasický irský chléb bez kvásku i droždí, jen se sodou.

Přiznám se, že dřív jsem o něm neslyšela, ale poslední dobou vyskočil hned u několika účtů, které na IG sleduji, byl to impuls k tomu ho vyzkoušet upéct.

Já jsem zvolila podle Mirky van Gils Slavíkové, ale receptů je opravdu hodně.

Tady se oproti jiným receptům přidává cukr.

Chléb je tedy lehce nasládlý, což nemusí každému vyhovovat.

 Recept:
500 g mouky 
(já použila hladkou a špaldovou v poměru 3:2)
60 g cukru
5 g jedlé sody
10 g soli
120 g másla
300 g podmáslí
1 vejce 

Můžeme přidat směs semínek nebo oříšků, já použila lněné semínko.

Postup:
Prosátou mouku smícháme s ostatními surovinami a proděláme důkladně těsto. 
Hned vyrobíme bochánek nebo můžeme péci ve formě, pokud se nám zdá, že je těsto řidší.
Před pečením nařízneme do kříže.
Pečeme v rozpálené troubě při teplotě 220°C asi 40 minut až hodinu.
Upečený chleba se zjišťuje klasicky poklepem na dno, měl by mít dutý zvuk.
Kdo pečete chleba, znáte.

Mě chleba nejvíc chutnal jen tak s máslem nebo jsou k němu vhodné různé sýry.
Je hutnější a docela sytý.
 




 A nám za chvíli vypnou kvůli rekonstrukci v domě na celý den elektřinu, tak dnes žádný home office ani škola přes skype.

Svití sluníčko, nabalíme velkou svačinu a vyběhneme někam do přírody.

Dnes venku asi nikoho nepotkáme ;)

Mějte krásný a poklidný den.


Ilona



 

12 komentářů:

  1. A já zrovna o víkendu hledala nějaký recept bez kvasnic, neb u nás nebyly k sehnání. Teď už mám. :) Ale tenhle chleba vypadá výborně. Určitě vyzkouším. :)
    Přeji sluníčkový den, Sabi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už mám ;) Tak zas upečem něco kynutého.
      Krásný den.

      Vymazat
  2. Taky se chystám na nějaké domácí pečivo, ale spíš možná prubnu housky nebo rohlíky, ty jsem ještě nepekla. Jinak mám chutnější chleby docela ráda, jen s tou nasládlostí bych možná měla problém.
    Pěkné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rohlíky jsem taky ještě nezkoušela a všude na mě vyskakujou .... tak uvidíme.
      Krásný den.

      Vymazat
  3. Chléb vypadá báječně a já ho určitě vyzkouším. Už jen proto, že se do něj nemusí dávat droždí, které je teď naprosto nedostatkové.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to zas něco jiného, musíme si ten jídelníček spestřit.
      Krásný den.

      Vymazat
  4. Ahoj,
    recept se bude hodit, očividně totiž všude vyprodali kvasnice:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sehnala v malé cukrárničce na váhu, tak jsem ráda.
      Krásný den, Hani.

      Vymazat
  5. Ilonko, taky jsem ho kdysi pekla, až mi dojde droždí, což bude za chvilku, možná na něj taky dojde :o)
    Přeji pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se teď chystám na mazance, tak uvidíme. Mám teď droždí skoro půl kila, tak určitě zbyde i na něco dalšího :o)
      Krásný den.

      Vymazat
  6. Zajímavý chleba a určitě chutný.Bůhví,jak to dopadne s droždím,zatím vím o jednom krámku,ale kdyby i tam došly vím,kam zajít pro recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já teď droždí sehnala, tak zas pečeme kynuté.
      Ale určitě doporučuju vyzkoušet, je to zase něco jiného.
      Krásný večer.

      Vymazat