úterý 27. srpna 2019

Cuketa, dýně, patizon


Asi jako v mnoha domácnostech i u nás teď máme kopu cuket, dýní a najde se i pár patizonů.

Oblíbila jsem si zeleninové karbanátky z cukety a patizonu (dávám tak půl na půl a přidávám vejce, vločky a žitnou mouku).

Většinou je peču spolu s dýní a dělám si k nim pyré.

Nepřidávám žádné brambory, nejvíc mi chutná jen samotná dýně.




Kromě klasických oblíbených receptů zkouším i nové.

Na Instagramu mě zaujala myšlenka udělat z cuket sendviče.

Dělám z podobného těsta placičky, ale tohle je zas vybočení ze stereotypu ;)
 


Původní recept (stránky jsemlowcarb.cz):

 Těsto na 2 sendviče :

 250 - 350 g cukety (asi 1/2 cukety)⠀
2 vejce⠀
stroužek česneku⠀
1 PL mletých slunečnicových semínek⠀
1 PL chia semínek⠀
 sůl, koření (oregáno, majoránka... )

Já jsem místo slunečnicových semínek použila jemně mleté ovesné vločky (ty mám doma) a vynechala česnek.

Cuketu klasicky nastrouháme najemno, osolíme a necháme vypotit.

Pak z ní vymačkáme co nejvíc vody.

Všechny ingredience smícháme v těsto.

Sendvičovač vyložíme pečicím papírem a naneseme polovinu těsta (dělala jsem z 300g cukety a opravdu to vyjde na jednu dávku)

Na těsto dáme šunku a sýr, co máte rádi a naneseme druhou polovinu těsta.

Na to dáme opět pečicí papír a zaklopíme.

Dělala jsem dozlatova cca 10 minut.

Nechala jsem chvilku vychladnout a pak šel papír pěkně dolů.



 Samozřejmě nemůžou ani na konci srpna chybět ovocné koláče, tento je s broskvemi.

Bohužel to letní ovoce už je skoro pryč, máme už jen pár ostružin.

Budeme čekat na podzimní jablíčka ;)

❤️

Užijte si krásný den.

Ilona



6 komentářů:

  1. Ilonko, u tebe by mi chutnalo :o)
    Ty cuketové tousty jsou prostě bomba!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuju. Musím zas brzo vyzkoušet.
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Ilonko, děkuji za inspiraci. Už vím, co s dvěma patizony, co jsem dostala a jak nabídnout nenápadně cukety masožravé rodině. Taky smutně sbíráme poslední ostružiny a letní jablíčka.
    Díky díky.
    Krásné dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, za pokus to stojí. U nás to mělo úspěch u muže, syn radši taky maso nebo klobásku ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Cuketové tousty jsou zajímavý nápad, to bych mohla někdy vyzkoušet.
    My měli pár letních jablek a z podzimní jabloně nám těch pár, co nepomrzlo, opadalo díky suchu nebo je nakousaly vosy. Takže letos žádná úroda nebude. Možná pár švestek. Takže buchta bude akorát z cukety :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme už většinu švestek v kvasu, hodně to suchem opadalo a plody byly malé.
      Stihla jsem asi dvakrát koláč.
      Uvidíme příští rok ;)

      Vymazat