pátek 2. srpna 2019

Bezděz


Mikeš se na Bezděz dost těšil, protože ve škole brali Přemyslovce a on byl zvědavý, kde věznili toho malého Václava.

My jsme vyrazili hned ráno, po půl deváté jsme byli pod hradem.

Chtěli jsme se vyhnout horku a taky davům, protože byla sobota a hrad lákal i na šermířský program.

Já byla na hradě kdysi dávno s rodiči a pamatovala si jen to, že to byl příšerný kopec.

Byl.









Doporučuju určitě pevné boty.

Na skále to klouže a viděli jsme cestou dolů několik pádů.

Jeden mladý muž spadl opravdu na kameny na ústa a skoro mě smetl sebou.

Na hradě jsme tedy byli první a užili si chvilku bez turistů.

Krásné výhledy z věže, jen bohužel opět s přítomností okřídlených mravenců.

Prohlídku můžete jít buď samostatně nebo s průvodcem, který v určité časy chodí.

S průvodcem je to určitě zajímavější a ukáže vám i tu místnost, kde pozdějšího krále Václava II. věznili.




















A na konec jsme si nechali koupání na Mácháči.

Sice davy, ale našli jsme si příjemné místečko ve stínu borovic.

Mikeš ocenil písek, mělkou vodu, našel si kamarády a odpoledne trávil ve vodě ;)



Přeju krásnou druhou půlku prázdnin ;)

Ilona



12 komentářů:

  1. Ilono, já byla na Bezdězu dvakrát a z první návštěvy bylo moje očekávání kopce tak velké, že mi to nakonec nepřišlo tak strašné ;-). Jinak já mám Bezděz spojený hlavně s detektivkami V. Vondrušky s Oldřichem z Chlumu.
    Nějak nám to léto utíká, což - už jsme za půlkou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Vondruška tam dělá některé víkendy komentované prohlídky, myslím, že je třeba rezervace a je hned plno ;)

      Vymazat
  2. Ilonko,
    tohle je můj rodný kraj, takže Bezděz od školních let ;-)
    Byla jsem tam i jednou na Nový rok ;-)
    Teď už tradičně chodíme na Kuňku, taky kopec, ale myslím, že menší ;-)
    Užívejte i druhou polovinu prázdnin!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, tak to jsi vyrostla v krásném kraji.
      Kuňka se mi taky zdá nižší, ale vzpomínky můžou klamat ;)

      Vymazat
  3. Moc hezký výlet.Bězděz,každý kdo ho od nás navštíví říká....už vícekrát NE...CESTA OPRAVDU DO KOPCE,ale výsledek je supr.
    Hezké letní dny Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mám dojem, že bylo pro mě náročnější Ralsko. Ale je fakt, že když jsme šplhali na Bezděz, nebylo ještě takové horko ;)
      Hezký víkend.

      Vymazat
  4. Ilonko, tam my na Bezděz vystoupali před roky i s kočárkem a byl to trochu horor, je to 20 let a pamatuji si to...
    Máš krásné fotky!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ten kopec je velký. Ale muž nás trénuje, běhali jsme pořád horem dolem. Nejsme moc zvyklí, všude máme doma rovinu ;)

      Vymazat
  5. Ilonko, ten kopec určitě stál za vyšlápnutí. Moc hezký hrad a povedené fotky. Na Mácháči muselo být skvěle, nedivím se Mikešovi, že si to tam užíval. :o)
    Přeji krásnou druhou půlku prázdnin. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, je to vodomil. Stojíme hodinu u každého potůčku a stále ho láká každá kaluž ;)

      Vymazat
  6. Ilonko,to je krása.Ale mohu napsat,že tam bychom se vyškrábali s manželem s obtížemi.Naposledy jsme byli na Bezdězu s dětma od dcery a to už je přes 10 let a dalo nám to už zabrat.Bezděz obdivuji a fotím při cestě,když jedeme směr Česká Lípa.Vyšlápli jste hodně kopců při dovolené a já děkuji za zprostředkování míst,kam se už neodvážím.Už se šetřím.Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, máte to tam moc krásné. Ten konec republiky nemáme tak probádaný.
      Hezké dny.

      Vymazat