středa 24. července 2019

Saská renesance v Benešově






Do Benešova nad Ploučnicí jsem se moc těšila, protože podle fotek vypadal zámek krásně.

A to jsem netušila, že zámků je tu hned několik, i když menších.

Zámecký komplex Benešov nad Ploučnicí zahrnuje sedm historických budov - dva zámky (horní a dolní), tří paláce, kostel a kapli.

Kromě toho i tzv. dolní zámek představuje areál skládající se ze tří historických a samostatných paláců.

Zámky prošly postupným stavebním vývojem a my dnes můžeme obdivovat krásné budovy s prvky saské renesance ze 16. století.

Později totiž nesloužily jako sídlo panství, čímž se vzácně vyhnuly účelovým módním přestavbám.




 
My jsme šli na prohlídku Dolního zámku.

Nečekejte omračující interiéry jako třeba na Hluboké, opravdu je všechno střídmější.

Já se kochala především architekturou a romantickými zákoutími.
















 Počasí bylo jak na houpačce.

Nakonec nás ukolébalo sluníčko, abychom pak cestou z vyhlídky krásně zmokli.

Mikeš si pohotově nasadil pláštěnku, ale já ždímala kalhoty a vypadala jako vodník :o)




Užijte si krásný letní den.

Ilona



6 komentářů:

  1. Ilono, paráda - vodíš mne po místech, která neznám. A nutno říci, že po krásných mistech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, je to od nás skoro přes celou republiku, takže jsem tu byla poprvé a nadšená. Znala jsem Benešov jen z obrázků.

      Vymazat
  2. V Benešově jsem byla před mnoha lety na svatbě, moc si ze zámku nepamatuji. Saskou renesanci mám ráda, je to o tolik jiné, než ta italská nebo naše...
    Měj příjemný den, Ilonko! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mě se tato architektura moc líbí, u nás ji moc nemáme.
      Krásný den.

      Vymazat
  3. To je další nádhera.Hned se podívám,jak je to od nás daleko.Moc krásný zámek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ta architektura se mi moc líbí a ani nás na prohlídku nešlo moc, takový venkovský poklid.

      Vymazat