středa 31. října 2018

Halloweenská dýně


Halloweenskou dýni jsem koupila v obchodě, doma máme jen hokaido a ty mají tvrdší slupku.

Halloween sice neslavíme, ale zářící vydlabané dýně se mi líbí moc.

Zvlášť teď, když už chodím domů skoro za tmy, si musím užít svíček a světýlek.



 Svátek světel slavili na konci října už staří Keltové.

Loučili s létem a slavili příchod nového roku. 

V noci 31. října probíhaly bujaré oslavy, všude hořely obrovské ohně, lidé si na sebe navlékali masky a převleky, aby se chránili proti zlým duchům. 

Ohně měly duším zemřelých svítit na cestu do světa. 

Za úsvitu bůh mrtvé duše odvedl zpět do říše duchů.  




V našich krajích zůstal tento svátek v podobě Dušiček.

Ty se odvíjí od svátku Všech svatých, které na keltský svátek Samhain navazují.

Navštívit rodinný hrob, zapálit svíčku, položit věnec nebo květiny a věnovat vzpomínku zemřelým předkům .....



Užijte si prima večer, ať už s dýní nebo bez ;)


      Ilona



2 komentáře:

  1. Tohle období je pro mne spojené spíš s Dušičkami a vzpomínkou na ty, co už s námi nejsou, než obdobím Halloweenu. Ale mám ráda světýlka, takže se mi vlastně ty svítící dýně líbí, i dkyž sama jsem doma nikdy žádnou neměla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děti měly ve škole Dýňovou slavnost. Naštěstí žádné kostýmy 😉 My dlabeme každý rok už od školky 😉

      Vymazat