neděle 16. června 2024

Okruh Krasem

 

Minulý pátek jsem si vzala dovolenou a odjela na výlet.

Lákala mě po čase návštěva Svatého Jana, Karlštejna, zatopených lomů i vodopády.

Nicméně jsem měla asi jen 6,5h, protože i když vstanete brzy, dost času zabere cesta 😉

Takže jsem stihla jen něco, svačinka jen velmi rychlá, ale na závěr jsem nějaký čas vyšetřila a byla i káva s vynikajícím zákuskem.










Vlakem do Srbska a odtud údolím Kačáku do Svatého Jana.

Od minulé návštěvy přibylo infocentrum.

Osvěžení a svačina u Ivanova pramene a hurá ke křížku.














Dost tam fučelo, ale výhledy krásné.

Mám respekt z výšek, takže jen výhledy z bezpečné vzdálenosti.

Navíc bylo po dešti, cesty blátivé a trochu to klouzalo.

Dál jsem šla přes Solvayovy lomy a Bubovice na Velkou Ameriku.















Ta modrá voda je opravdu krásná.

Opět výhledy z bezpečné vzdálenosti, i když tam byly vyšlapané cestičky za zábradlím až ke kraji.













Pak dolů do Mořiny a okolo židovského hřbitova a Dubu sedmi bratří na Karlštejn.
















A tady už slíbená sladká tečka.

Citronový dortík, cappuccino a výhled na hrad.

A pak zase vlakem přes Prahu domů.






Dnes to bylo delší 😉

Přeju prima neděli.

U nás sice prší, ale něco vymyslíme.

Ilona






8 komentářů:

  1. Jé, ty jsi šla mojí trasu, byla jsem tam v r. 2021 a ráda na to vzpomínám. Měj se fajn.

    OdpovědětVymazat
  2. Nějaké zvláštní prázdno na Karlštejně.... To je pěkný okruh, jela si vlakem ze Smíchova? nebo jak? Láká mě to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k výluce jsem jela do Srbska R ze Smíchova, zpátky z Karlštejna pak osobákem na hlavák.

      Vymazat
  3. Ilonko,to jsi měla úžasný výlet.Krásná místa a překvapuje mě,že nejsou na Karlštejně lidé.Syn tam byl s dcerama a hrozných lidí.Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se fotit bez lidí 😉 byl to pátek odpoledne, takže celkově méně lidí.
      Krásný den, Jituško

      Vymazat
  4. Ilonko to je krásy! Svatý Jan a Karlštejn byl první výlet na kterém jsme byli s manželem a je to už víc než třicet pět let. Čas od času se tam moc rádi vracíme je to kouzelné místo a už se moc těším, až se tam vypravíme i s naší malou vnučkou až trošku povyroste. Díky za připomenutí moc hezky jsem si zavzpomínala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla jsem ještě ty vodopády, Tetín.... Někdy příště 😉
      Krásný den, Vlasti

      Vymazat