sobota 25. července 2015

Tvarohový koláč s borůvkami


 

V pátek ráno jsem šla do práce kolem tržiště.

Ještě nebylo šest hodin a trhovci už byli částečně vybalení.

Ovoce, zelenina, brambory.

Je libo okurky nakládačky?

Mě zaujali borůvky.

Vzhledem k tomu, že domácí úrodu na zahrádce očesalo místní ptactvo, hned jsem se chopila příležitosti a něco nakoupila.

Část jsme snědli, zbytek padl na koláč.

Jednoduchý koláč se sušenkovým základem, tvarohovou náplní a borůvkami.










Sušenkový základ 

cca 250g sušenek CLUB
100g másla

Tvarohová náplň

500g tvarohu (2 balení)
3 vrchovaté lžíce cukru (sladím méně)
3 vejce
2 lžičky škrobu

TOP

cca 200g borůvek
3 lžíce borůvkového džemu


Sušenky jsem dala do igelitového sáčku a klasicky rozdrtila válečkem. 
Drobenku jsem smíchala s rozpuštěným máslem a napěchovala do dortové formy.
K utlačení je dobrá sklenice s rovným dnem.
Korpus jsem dala na cca 20 minut do lednice.

Na náplň jsem do hladka smíchala všechny ingredience a nalila ji na vychlazený korpus.

Pekla jsem na 175° asi tak 30 minut.

Napřed jsem nechala vychladnout ve formě a pak dala přes noc do lednice (koláč jsem pekla večer, když polevila tropická vedra)

K ozdobení jsem použila borůvky smíchané s džemem.




Tak dobrou chuť ;)


Ilona

Žádné komentáře:

Okomentovat