čtvrtek 12. ledna 2023

Kynutá babka

 

Kynutou babku jsem chtěla zkusit už dříve.

Honila mě včera mlsná, šla jsem do toho 😉


Náplň povidlová se zbytky oříšků, do těsta jsem přidala perníkové koření.

Dobrota.



Recept na dvě babky

120 ml vlažného mléka
1 sáček instantního droždí
500 g hladké mouky (lze  nahradit částečně špaldovou)
100 g cukru krystal
špetka soli
3 vejce
150 g
rozpuštěného másla
2 lžíčky perníkového koření

Náplň podle chuti : povidla, mleté ořechy

Vše dám do pekárny a nechám ji pracovat a těsto kynout.

Poté těsto rozdělím na dvě poloviny, každou rozválím na tenký obdélník a po celé ploše pomažu povidly a oříšky.
 
 Potřený plát těsta zavinu jako roládu, okraj pevně přitisknout. 
 
Ostrým nožem roládu podélně rozkrojíme, obě poloviny otočíme řezem nahoru a spleteme jako cop.
 
Vložíme ho do formy vymazané olejem tak, aby konce copu byly zastrčené dospod, přikryjeme utěrkou a necháme 30 minut dokynout na teplém místě.

Babku pečeme 30-40 minut na 180
°C.
 
Během pečení můžete raději zakrýt alobalem, aby se náplň nespálila.
 
Poté už jen stačí lehce pocukrovat a svačinka je hotová.
 

Krásný večer.
 
Ilona









1 komentář:

  1. Já se přiznám, že z kynutého těsta v podstatě nepeču. Nějak z něj mám respekt (a taky nemám pekárnu, která by mi s ním pomohla). Ale buchta vypadá pěkně
    Hezký den

    OdpovědětVymazat