úterý 13. února 2018

Střapaté koblihy


Krásné ráno!

Dneškem končí MASOPUST, tak ještě poslední masopustní koblihy.

Už jenom rychlé, takové střapaté, bez marmelády.

Ale ty mizí nejrychleji.

Muži taky nejvíc chutnaly ze všeho občerstvení, které mu nabídli na sobotním vodění medvěda ;)

Tak jsem mu usmažila i doma.



 Recept je opravdu jednoduchý.

Potřebujeme tyto suroviny:

 1ks tvaroh ve vaničce
2ks vejce
1dc mléka
200g polohrubé mouky
1lžička prášku do pečiva (bez fosfátů)
lžičku rumu

Vše se smíchá, mezitím si rozpalíme olej a pomocí lžičky vykrajujeme menší kousky (nabydou) a smažíme.

Koblížky necháme lehce okapat na ubrousku a ještě horké obalujeme v moučkovém cukru.

Můžeme ovonět vanilkou nebo přidat skořici.




Zítra je POPELEČNÍ STŘEDA, začíná půst až do Velikonoc.

A taky je VALENTÝN.

 Za okny posněhává, šero, moc vlídně to nevypadá.

 Tak budeme asi dnes tvořit nějaké valentýnky ;)


Krásný den!

              Ilona


 



 

6 komentářů:

  1. Ilonka, tvoj recept vyzerá jednoducho a podľa zloženia surovín aj veľmi dobre ... Presne na také niečo mám chuť ... A myslím, že dávka pre nás dvoch tak akurát ... Zajtra vyskúšam ... Vanička je 250 g ? Prajem pekne prežitú popolcovú stredu ... :) L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vanička je 250g. Množství je zhruba ten vyfocený talíř (asi tak bez 4 kousků, které se jedly ještě teplé).
      Krásný večer!

      Vymazat
    2. Urobila som ich ... vynikajúce. chcela by som ich dať na blog, samozrejme s odkazom na teba ... nech sa dobrý a rýchly recept šíri ďalej ... môžem ? :)

      Vymazat
    3. Lauri, klidně si dej na blog, recept jsem nevymyslela, taky mi ho někdo dal, už ho mám delší dobu.
      Hlavně, že chutnalo!

      Vymazat
  2. Ráda věřím, že jsou dobré! Dělám tvarohové lívance a vždycky hned zmizí.
    Ilonko, měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, s tvarohem nemůže být jídlo špatné, že? Lívance mám taky moc ráda!

      Vymazat