středa 26. července 2017

Tvarohové knedlíčky


Konec července je hojný na spoustu ovoce.

Maliny, rybíz, meruňky, borůvky.

Dělám marmelády, nanuky, zamražuju na koláče.

Ale borůvek je pomálu, ty mám nejraději za syrova.



K létu patří i palačinky a knedlíky s ovocem.

Já nejraději dělám tyto knedlíčky z tvarohového těsta.

Je to rychlé a z jedné vaničky tvarohu je večeře pro dva.

Mikeš sladká jídla nejí, pro něho jsem vařila cuketovou polévku.

Tvarohové těsto je syté, opravdu to stačí.

 


Recept je opravdu jednoduchý :

250 g tvarohu 
1 vejce
špetka soli
hrubá mouka nebo dětská krupice (asi 10 lžic)

na hotové knedlíčky:
tvaroh nebo kysaná smetana
moučkový cukr
borůvky

Suroviny smíchám dohromady a těsto by nemělo lepit.
V opačném případě přidám více mouky.
Lžící nabírám kousky těsta a tvaruju malé knedlíčky.
Vařím ve vroucí osolené vodě cca 10 minut.
Ideální je knedlíček ochutnat, jestli je hotový.
Jen člověk nesmí ochutnávat moc často :o)

Knedlíčky zdobím rozšlehaným tvarohem s cukrem a borůvkami.


Dobrou chuť !


                          Ilona





2 komentáře:

  1. Já z tohohle těsta (jen asi dávám víc krupičky) dělám knedlíky normálně plněné - švestkové, meruňkové (jahody se hůř balí, tak z těch jen občas, když mě chlapi ukecají). Do neplněných knedlíčků dávám snih z bílku a o něco méně krupičky - jsou takové nadýchanější a dávám na ně omáčku z rozvařených jahod nebo borůvek (foto tady http://werka13.blog.cz/1506/strapate-tvarohove-knedlicky-s-jahodovou-omackou nebo tady http://werka13.blog.cz/1607/tyden-na-chalupe-skoro-bez-slov).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás bývaly knedlíky vždy jen kynuté, tvarohové těsto jsem objevila v dospělosti ;) Ten sníh z bílků určitě vyzkouším, díky za tip.

      Vymazat