čtvrtek 8. června 2017

Domácí tavený sýr


Tavené sýry už roky nekupuju.

Mikešovi na svačinu radši dávám žervé nebo pomazánky.

Ale přijde mi to pořád dokola :o)

Na internetu jsem narazila na recept na domácí tavený sýr a jak je mým zvykem, hned jsem to musela zkusit.





Ingredience :

1 kostka tvarohu
půl čajové lžičky jedlé sody 
1 lžička másla
na ochucení sůl, bylinky, česnek

Tvaroh dobře rozmícháme se sodou.
Pokud dáte sody moc (jako já poprvé), je třeba dodat tvaroh.
Přidáme sůl, česnek, bylinky, co kdo rád.
 V kastrolu rozpustíme lžičku másla, přidáme tvaroh a zamícháme.
Hmota by se měla rozpustit.
Dáme vychladit do misky.
Asi po 10-15 minutách změní tvaroh konzistenci na tavený sýr.


Video s podobným postupem jsem našla tu.
 Dokonce se pustili i do plátkového sýra.


Mějte prima den ;)

                                                               Ilona



2 komentáře:

  1. A jak vám chutnal? Já nějak po taveňáku netoužím, na druhou stranu mne takové experimenty lákají, tak váhám, jestli to zkusit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, asi tak : jednou jsme zkusili, ale asi zůstaneme u těch pomazánek ;) taveňák jsem nejedla 10 let a nechybí mi to ;)

      Vymazat