středa 30. srpna 2017

Tvarohový s hruškama


V sezoně ráda využívám ovoce na koláče.

Švestkových už bylo dost, přišly na řadu hrušky.

U babičky je na zahradě vysoká hrušeň, má chutné hrušky, ale jejich sezona je bohužel krátká.

Často jsou napíchané od vos a hnijí už na stromě.

Dostala jsem košík hrušek a rozhodla se jich pár využít do koláče.

Použila jsem suroviny, které jsem našla v lednici.

Listové těsto, tvaroh, vajíčka.

Koláč je celkem rychlý a moc dobrý.

Vytahovala jsem ho z trouby až večer.

Muž šel do práce dřív než já a když jsem vstala, byl velký kus pryč.

Jsem ráda, když chutná a nesuší se tu týden.




Recept na kulatou formu cca 28 cm:

250 g listového těsta (použila jsem polovinu z klasického 500 g balení nebo můžete použít už rozválené, to mívá gramáž tak 275 g)
250 g tučného tvarohu ve vaničce
100 g bílého jogurtu (měla jsem valašský, hutnější)
1 vejce
3 lžíce cukru moučka (ale slaďte dle chuti)
3 hrušky

Z těsta jsem vyválela kruh tak, aby po vložení do formy byl cca 1,5 cm vyšší okraj kvůli náplni.
Na náplň jsem použila vejce, cukr, tvaroh a jogurt.
Hrušky jsem očistila od jadřince, krájela na tenčí půlměsíčky a pokládala na náplň.

Pekla jsem v předehřáté troubě na 160°C horkovzduch cca 30 min.





Krásný den a dobrou chuť.

                                   Ilona


2 komentáře: