pátek 31. května 2019

Mandloňovou stezkou na rozhlednu




Na rozhlednu u Hustopeč se dostanete procházkou mezi mandloňovými sady.

 Jsou unikátní nejen u nás, ale i v celé střední Evropě. 

Na ploše čtyřech hektarů roste 1 200 stromů.

V době největšího rozmachu tohoto sadu v něm rostlo 50 tisíc mandloní.

 Jsou udržovány v rámci ekologického zemědělství - travní porost tu spásají ovce. 

 Samotná rozhledna stojí na okraji mandloňového sadu na Hustopečském starém vrchu v nadmořské výšce asi 300 metrů. 

Vysoká je 17,4 m, přičemž vyhlídková plošina se nachází ve výšce 12,6 metrů. 



 
Pokud do těchto končin zavítáte, určitě doporučuju návštěvu.
 
Nejkrásnější pohled je samozřejmě v období květu mandloní.
 
 
Krásný pátek.
 
Ilona
 
 





6 komentářů:

  1. Ilono, zajímavé místo - rozhledny mám ráda jako cíl výletů. Jen je to od nás trochu dál. Ale co vím - třeba někdy nás tam cesty zavanou a já tvůj tip využiju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tak jižní Moravu nemůžete na svých cestách vynechat ;)

      Vymazat
  2. Ilonko, nádhera! Já jsem nebyla, ale kamarádka jezdí na kvetoucí mandloně pravidelně...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvetoucí stromy jsou nádherné, to je pravda 👍
      Jen je to rychle pryč ....
      Krásný den.

      Vymazat
  3. Ilonko-
    to je ale krásné místo- mandloně jsou pro mne takové exotické....♥
    krásný zbytek neděle Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, je to exotické a je to v našich končinách trochu nezvyklé 😉
      Mandle využívali zdejší čokoládovny.
      Hezký den.

      Vymazat