pondělí 6. května 2019

Krkonošské kyselo


V pečení chleba jsem začátečník, proto občas neodhadnu množství kvásku.

Mám ho stále dost.

V knihovně si ráda půjčuju časopis Krásný rok, kde jsou uvedeny i recepty.

A v čísle z ledna je recept na krkonošské kyselo, kde se právě kvásek využívá.

Chtěla jsem tento tradiční pokrm vyzkoušet už dávno a konečně jsem měla všechny suroviny i návod, jak na to.

Vím, že postupů je více, je to asi jako s bramborovým salátem ;)



 Krkonošské kyselo

125 g žitného kvásku
300 g brambor
100 g cibule
houby (40 g sušených nebo 300 g mražených)
2 litry vody
sůl, kmín, bobkový list
4 vejce

Osmažte na sádle nakrájenou cibulku, přidejte houby, nakrájené brambory, bobkový list, kmín a ještě chvilku restujte.
Přidejte kvásek, zalijte vodou a vařte, dokud nebudou brambory měkké.

Na pánvi osmažte na másle míchaná vajíčka a přidejte do polévky.
Ještě asi 5 minut spolu povařte.

Hotovo.
Podávat můžete ideálně s domácím kváskovým chlebem.


 Dobrou chuť.

    Ilona
 
 
 
 

6 komentářů:

  1. Musím sa priznať, že túto polievku nepoznám a vôbec si neviem predstaviť, ako chutí ... asi trochu do kysla ... však ? hi hi
    Ale ochutnala by som rada, recept vyzerá veľmi dobre ... Ilonka, maj pekné dni ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, je to polévka chudých horalů, vymyli vždycky díž od kvásku a přidali, co bylo : brambory, bylinky, vajíčko.
      Ano, je nakyslá. Poláci mají podobný žurek.
      Hezký den.

      Vymazat
  2. Tak já tuším, že tohle asi zkoušet nebudu. Já vlastně jím z polévek jen vývary a česnečku a jsem v tom poměrně konzervativní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já mám polévky ráda a ráda taky zkouším nové recepty ;)
      Hezký den.

      Vymazat
  3. A to já si teda zase naopak budu muset vyrobit nějaký ten kvásek navíc. Kyselo mám moc ráda :-)
    Děkuji za připomenutí a hezký zbytek týdne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo, určitě vyrob. Kyselo je kyselo ;)
      Hezký den.

      Vymazat