pátek 10. května 2019

Havrepaj


Za oknem hromy, blesky, bouřka jako v létě.

K tomu se báječně hodí letní švédský koláč z ovesných vloček s malinami.

Pekla jsem podle receptu z knihy, kterou jsem si půjčila v knihovně, 
FIKA - sladká švédská kuchařka. 
 



Ve Švédsku jsem nikdy nebyla, ale recept mi byl sympatický, nic složitého a moc se mi líbila myšlenka na to, že opět snížím zásoby malin v mražáku.

A vloček jsem teď dokoupila zásoby, protože jsem se chystala dělat granolu.
 
Tak hurá do toho.
 
Protože mi blog slouží i jako "deníček", dám si recept pro příště i sem.
 
 
 
 Letní švédský koláč havrepaj s malinami
(dortová forma 24 cm)

 malinová náplň
 
450 g malin
šťáva z půl citronu
15 g kukuřičného škrobu
 
korpus
 170 g změklého másla
160 g hladké mouky
90 g moučkového cukru
150 g jemných ovesných vloček
1 a půl lžíce skořice
 
 drobenka
60 g másla
60 g hladké mouky
60 g jemných ovesných vloček
40 g krupicového cukru
lžička skořice
zrníčka z třetiny vanilkového lusku
 
 Napřed si připravíme malinovou náplň : svaříme maliny se šťávou z citronu a asi po 5 minutách přidáme škrob rozmíchaný v trošce vody.
Vaříme asi 2 minuty do zhoustnutí a necháme zchladit.

Smícháme v míse suroviny na korpus a lepkavým těstem vyložíme dno kulaté formy.
Pečeme na 175°C 25 minut.

Drobenku připravíme z rozpuštěného másla a ostatních surovin.

Na upečený korpus dáme maliny, posypeme drobenkou a pečeme dalších 25 minut do zlatova.

Můžeme podávat s vanilkovou zmrzlinou nebo šlehačkou.
 
 
Dobrou chuť a užijte si prima víkend.

  Ilona


 
 
 
 
 
 


8 komentářů:

  1. Švédsky koláčik vyzerá výborne, zapisujem si a teším sa, keď ho vyskúšam :-) Švédsko mi je sypmatické...
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc nám chutná, takže určitě doporučuju vyzkoušet.
      Hezký víkend.

      Vymazat
  2. Ilonko, díky za recept, někdy ráda vyzkouším :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, určitě vyzkoušet. Není to klasická buchta, ale moc nám chutná.
      Hezký den.

      Vymazat
  3. Koláč vyzerá fantasticky, určite vyskúšam ♥ Alexandra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě! Je moc dobrý, sytý, takže stačí kousek jako dezert.
      Děkuju za návštěvu a přeju hezký začátek týdne.

      Vymazat
  4. Ilono, taky používám svůj blog jako příruční receptář, takže si tam dávám recepty, u kterých uvažuji o opakování ;-). Tenhle koláč by mi určitě chutnal, jen upéct by mi ho asi musel někdo jiný - já miluju maliny tak, že z nich nejsem schopná péct, vždycky je sním jen tak (proto se u nás ani žádné nevyskytují v mrazáku).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám v mražáku zásoby od mamky. Takže spíš vymýšlím, co s mraženými malinami, jen tak je u nás nikdo nejí, můžu teda vesele péct ;)

      Vymazat