pátek 18. ledna 2013

Babiččin nákrčník

 

Další vlakovka - zbytkovka.

Pokaždé, když sedím v kupé ve vlaku, uvažuju, jestli ten háček a klubíčka vytáhnout :o)

No, už jsem si na udivené pohledy zvykla.

Občas nějaká starší dáma vykřikne : Jééé, on ještě dneska někdo háčkuje? A pak si povídáme o ručních pracech.

Nákrčník vznikl ze zbytků příze Elian a Lada v mých oblíbených (podzimních) barvách.

První řadu jsem háčkovala ještě doma, abych porovnala správnou velikost s jiným nákrčníkem.

Taky se mi první řada dělá většinou nejhůř, člověk to musí dobře spočítat a dát si pozor na přetočení řetízku.

Háčkováno háčkem č.5,5  "babiččiným čtvercem" podle návodu na stránkách Bee & Buzz.





33 komentářů:

  1. Teda Ilonko, já snad začnu jezdit vlakem ;-)
    Super sladěné barvičky se sukní!
    Tipuji , že na konci zimy budeš mít tucet nákrčníků v barvách tvého zimního šatníku :-)
    To jen já mám jeden jediný a to ještě kupovaný, měla už bych s tím konečně něco dělat!
    Krásný víkend a hezky si oslav ten náš nedělní svátek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ili, tohle je zatím druhý nákrčník, co mám doma. Ten první je vínový k vínové sukni. Zbytek nákrčníků rozdán.
      Ale přiznám se, že tyhle barvy fakt můžu, asi to bude nějaká úchylka ;)

      Vymazat
  2. Super krásný,taky se střetávám s udivem lidi ,kdyz někde na uřade sedím,tak vytahuju háček..ale nevadí mi to...miluju ruční tvorbu ..Opravdu moc krásný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ;)
      Já na úřadech většinou stojím, místa na sezení málo, tak si beru něco na čtení. Nejraději něco humorného, to se pak zapomenu a směju se nahlas :o)

      Vymazat
  3. Moc hezky sis to sladila :-)
    Já občas také beru háček na veřejnosti a většinou ani lidi nevědí, jaký je rozdíl mezi háčkem a jehlicemi, nedávno se mě ptal zubař, co to pletu hezkého :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zas je fajn, že jako chlap ví, že něco jako háček a jehlice vůbec existuje ;)

      Vymazat
  4. Velmi vydařený nákrčník, Ili.
    Vždycky se mi líbí Tvé sladění barev.

    OdpovědětVymazat
  5. :)
    Ja som vyťahovala háčkovanie dokonca v autobuse MHD. Tiež sa mi ľudia prihovárali. Spočiatku som sa ostýchala, ale boli to príjemné stretnutia. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Prosím nebyl by popis vzorku ? Je to úžasná barevná kombinace.....Neumím anglicky :-(..... Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Postup je celkem jednoduchý :
      - počet ok dělitelný 3 (já dělala těch 132, co je uvedeno v návodu) a spojit pevným okem do kroužku
      - stejnou barvou udělat 1.řadu - vždy 3 DS do jednoho oka (poprvé jsou místo 1.DS 3 ŘO), pak 2 ŘO vynechat, 3 DS, 2 ŘO vynechat atd. až do konce 1.řady
      - další barva - 2. řada (a všechny další řady) - místo 1.DS 3 ŘO + 2DS do mezery mezi DS předchozí řady, *3 DS do mezery mezi DS předchozí řady* opakovat do konce řady

      Je to jakoby "babiččin čtverec" - podobný postup třeba tu, jen je to čtverec a ne pruh http://ilci-taktovidmj.blogspot.cz/2012/05/zakladni-kamen-polstare.html

      Vymazat
    2. Děkuji, děkuji - i jsem si to dala do překladače, ale to jsem se spíš nachechtala z těch výrazů... zkusím to. Alena

      Vymazat
    3. Tak jsem to zvládla a nákrčník je hotový, střídala jsem tm.hnědou a karamelovou a připomnělo mi to Toffife - tak je to nákrčník Toffife :-)... Alena

      Vymazat
    4. a dovolím si ještě dotaz.... když střídáte víc barev, v každé řadě, jakým způsobem měníte přízi ? stříháte a napojujete novou barvu nebo to nějak v rubu "táhnete" s prací ? nevyjadřuji se asi moc odborně, jsem víc pletařka, ale letos mi háčkování naprosto učarovalo.....Alena

      Vymazat
    5. Alenko, u nákrčníku stříhám v každé řadě. Snažila jsem se, ať nejde napojování z rubu ani líce vidět a tohle mi víc vyhovuje. Vím, že se to dá táhnout pod očky, vháčkovat, ale nějak mi to nejde :o) Není to tak hezké (v mém provedení).

      Vymazat
  7. Krásné barvy!!!! Moc povedený!

    OdpovědětVymazat
  8. Miluji dlouhé cesty vlakem! Nejvíce pletu ve vlaku, jezdím min.2x týdně.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou jezdím vlakama nacpanýma až po střechu, takže radši háček, jehlicí bych určitě někoho propíchla ;)

      Vymazat
  9. Ilonko, docela si mě pobavila. Tu a tam zažívám podobné pocity i situace, nejen ve vlaku :o)
    Háčkování je parádní, moc se mi líbí použité barvy!
    K zítřejšímu svátku přeji jen všechno dobré!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Moc pěknej zbytkáč :o) to taky znám, občas, když jedu vlakem dál a bez dětí, v kabele mám klubíčko a háček. A taky na mě koukají jak z jiné doby, občas se někdo chytí a taky povídáme :o) šťastnou cestu s háčkem a spřízněnými dušemi, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky háčkuju, když jedu sama.
      Ale poslední dobou M sleduje koleje (za světla), takže už se dá i při cestování s ním.

      Vymazat
    2. já se omlouvám, že Vám lezu do řeči, ale taky jezdím vlakem a klubíčko s háčkem mi v kabelce nikdy nechybí... nesedám si do kupíček, ale do toho "normálního" vagónu, kde mam kolem hodně lidí a vždycky háček vytáhnu a ještě se mi nestalo, že by na mě koukali divně, spíš ze zájmem... jednou už jsem ve vlaku jedné holčině radila, jak na řetízek... Já miluju háčkování ve vlaku... jezdím pravidelně každé 2 týdny z Jihlavy do Plzně (kousek za) a cesta mi trvá cca 4 a půl hodiny... když je světlo, tak háčkuju

      Vymazat
  11. jj všude na mne koukají s překvapením :-D ... máš krásné sladěné barvičky ...

    OdpovědětVymazat
  12. veľmi sa mi páčia tie farby :)

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den.... chci uháčkovat také takový nákrčník a přemýšlím... jak mam zjistit jak velk má být? Neměla byste pro mě radu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, na dvakrát omotaný nákrčník se uvádí většinou délka 110 - 120 cm.
      Zkuste si třeba doma vzít šálu, omotat kolem krku na požadovaný efekt a pak to změřit.
      Výšku zkouším v průběhu práce.

      Vymazat
    2. moc děkuji... tak jsem se s délkou trefila přesně mezi... už mám napůl druhou řadu a jde to úplně samo... i když musím říct, že tu první řadu jsem dělala asi 3x, buď mi chybělo nebo naopak přebývalo očko a nebo jsem si trošku pootočila řetízek...

      Vymazat
    3. :D to se mi taky v první řadě stává a pak už je to brnkačka ;)

      Vymazat