pátek 8. března 2019

Špenátový závin


Na rychlou večeři jsem se inspirovala u Kuchařky ze Svatojánu.

Měla jsem doma skoro procházející listové těsto a uvažovala, jestli z něj úpéct koláč a co bude k večeři.

Nakonec byl k večeři špenátový závin, protože všechny suroviny byly doma.

Špenát mám v mrazáku pořád.

Závin jsem pekla vcelku, bála jsem se, že náplň vyteče. 

Původní recept jsem si trochu uzpůsobila.


Špenátový závin

1 balení listového těsta
400 g mraženého špenátu (můžete samozřejmě použít i čerstvý)
cibule
česnek
sůl
trocha smetany na zjemnění 
50 g strouhaného sýra

Osmahneme lehce cibulku a česnek, přidáme špenát, osolíme a podusíme.
Pak zjemníme smetanou.

Rozválený plát listového těsta potřeme špenátem, posypeme strouhaným sýrem a stočíme do závinu.

Pečeme na 220 °C asi tak 20 minut.
 


Dobrý je teplý, ale ještě lepší studený.

Zelenina k tomu a dobrá večeře nebo slaná snídaně je na světě.



Krásný pátek a užijte si prima víkend.

            Ilona


 

6 komentářů:

  1. Zrovna minulý víkend dovezla kamarádka slaný závin plněný šunkou a sýrem. Říkala jsem si, že ho musím taky někdy udělat. Peču z listového těsta slané šnečky, ale závin jsem ještě nedělala. Špenát bude určitě taky dobrá náplň...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My špenát milujeme. Ale šunka a sýr je taky super kombinace ;)
      Hezký víkend.

      Vymazat
  2. Ilonko, tak to bych se nenechala 2x pobízet. Špenát miluju a slané zaviny taky. Super kombinace.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Péťo. Záviny jsou super slané i sladké 😉
      Hezký den.

      Vymazat
  3. Špenátový závin vypadá lákavě.Je zajímavé,že mě to nikdy nenapadlo naplnit listové těsto špenátem.Určitě vyzkouším.Já plním závin z listového těsta kysaným zelím a proložím na plátky klobásou,třeba i ostřejší.Je to také moc dobré.Hezký večer

    OdpovědětVymazat