čtvrtek 21. března 2019

Bulgurové rizoto


Krásný jarní slunečný den!

Takové počasí bych si nechala líbit, sluníčko příjemně hřeje, teplo je tak akorát a člověk má hned lepší náladu.

Dnes mám pro vás tip na rychlou večeři.

Bulgurové rizoto.

 Při výběru oběda ve školní jídelně váhal Mikeš mezi dvěma druhy prejtu se zelím a bramborem a zeleninovým bulgurovým rizotem. 

Nakonec to rozsekl po svém. 

"Dám si prejt a ty mi, mami, uvaříš k večeři to bulgurové rizoto, jo? Ale přesně tak, jak je napsané na tom jídelníčku!"

Kolem bulguru jsem vždycky kroužila v obchodě, ale myslím, že jsem ho nikdy do toho vozíku nakonec nedala.

Nějak jsem nevěděla, jak ho použít.

Bulgurové "rizoto" by mě nenapadlo, ale když ho vaří i ve školní jídelně 
😉 


 
Příprava je opravdu jednoduchá.

Bezmasé rizoto vařím často (zeleninové, houbové), jen jsem místo rýže na rizoto použila bulgur.

V hrnci jsem podusila mrkev, celer, pak přidala bílou ředkev, pórek a nakonec hrnek bulguru.

U rizota se vývar (voda) přilévá postupně, do bulguru jsem to nalila naráz. 

Na obale bylo uvedeno, že spotřebuje 3x tolik tekutiny, řídila jsem se tedy tím.

Vařila jsem 10 minut, ke konci přidala trochu strouhaného sýra a pak nechala dojít.

 Nakonec jsem bulgur na talíři posypala jarní cibulkou a přidala salát z červené řepy.

Dítko spokojené a to je hlavní.


 Užijte si prima den.

         Ilona



4 komentáře:

  1. Děkuji za recept.Bulgur mám moc ráda,teď jsem si koupila se sušenými olivami a rajčaty.Ráda zkouším nové recepty.Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bulgur se sušenými olivami a rajčaty zní zajímavě, to neznám.
      Díky za tip.
      Hezký den!

      Vymazat
  2. Já jsem bulgurem zatím nepolíbená, ale mám v plánu ho zkusit. Něco jako rizoto (u mne asi houbové) je docela dobrá inspirace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to jde na více způsobů, ale s tou zeleninou je to takové "zdravé" ;)

      Vymazat