úterý 12. března 2019

Lívanečky z ricotty


V lednici už procházela ricotta a bylo třeba ji spotřebovat.

Napřed jsem uvažovala o koláči, ale nakonec to vyhrály rychlejší lívanečky.

Recept celkem jednoduchý :

1 kelímek ricotty (já měla 200 g)
3 vejce
250 ml mléka
120 g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
špetka soli
 
máslo na smažení
na ozdobení šlehačka, tvaroh, ovoce, co kdo rád

Oddělíme žloutky od bílků. 
Žloutky, ricottu a 250 ml mléka promícháme do hladka (ručně nebo použijete mixér). 

Prosyjeme do mísy mouku a prášek do pečiva  a přidáme špetku soli. 
Vše pak důkladně promícháme s ricottovou směsí, aby v ní nebyly hrudky.

Nakonec si vyšleháme bílky do pevného sněhu a pak je pomalu zapracujeme do připraveného těsta, aby lívance zůstaly nadýchané.

Smažíme na másle. 


Zdobila jsem "co dům dal"
Část šlehačkou a banánem na kolečka, na další jsem vyšlehala tvaroh s troškou cukru a rozmačkaným banánem.




Dobrou chuť a užijte si prima den.

      Ilona




4 komentáře:

  1. Ilonko, ty mi děláš chutě :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Z ricotty jsem lívanečky ještě nezkoušela. Kdysi jsem je dělala z kefíru, pak jsem je updatovala na jogurtové (protože jogurt mám doma pořád, kefír kupuju výjimečně). Ty tvoje jsou hodně podobné.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to bude podobné. Jen ta ricotta je asi hutnější.
      Hezký den.

      Vymazat