středa 29. srpna 2018

Naše balkonové večeře


Krásný večer!

Příjemně se ochladilo a my opět trávíme čas na naší lodžii.

Káva, večeře, povídání u svíček.

Už takové babí léto.

Venku je příroda v podzimně narezlé barvě a doma máme dýně od babičky.

 
Miluju dýňovou polívku.

Mikeš už tak moc ne.

Minule jsem zkoušela zmírnit dýňovou chuť přidáním cukety a mělo to úspěch.

Teď jsem přidala i opraženou anglickou (a sobě semínka) a synek si dokonce přidal!

Je pravda, že díky cuketě i s tmavou slupkou je polévka docela dozelena, ale to vůbec nevadí ;)

Poměr dýně a cukety je 2:1, na konci ještě zjemňuju smetanou.



 Druhou půlku dýně jsem chtěla použít na dýňové rizoto.

Ale počítala jsem s tím, že Mikeš to jíst nebude.

Měla jsem v záloze krůtí játra.

A hádejte, co měl Mikeš dnes k večeři?

Ano, paštiku z jater.



Je to taková rychlá verze jen z jater, přidávám koření, kapku vína, ke konci smetanu a pak trošku másla.

Trochu jsem se bála, že jsem ji udělala řídkou, ale po vychladnutí byla tak akorát.

S tmavým chlebem a rajčátkem bezva večeře.

A stejně tak ráno k snídani ;)


 Užijte si příjemný večer, my jdeme zapálit svíčky a probrat zážitky dnešního dne.

Mikeš byl s příměstským táborem v Kroměříži v kočičí kavárně, tak jsem zvědavá na podrobnosti ;)



Děkuju za návštěvu a mějte se krásně.

                  Ilona




 

4 komentáře:

  1. Ilonko, taky si ještě užíváme večerní sezení a jídlo venku a říkám si, ať to ještě chvilku vydrží...
    A u vás by mi chutnalo - jak polévka, tak paštika vypadají skvěle.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuju.
      Je pravda, že se ochladilo až moc, už vytahujeme na balkon deky na zahřátí ;)

      Vymazat
  2. Máš to oboje moc pěkné, Já musím přiznat, že ani dýňovou polévku ani paštiku jsem ještě nedělala. U polévky je to tím, že obecně krémové polévky nemám ráda (ale dýňovou aspoň jednou zkusit chci), na paštiku z jater se pořád chystám a - pořád nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dýňovek už jsem dělala hodně druhů, většinou podle toho, jaké jsou doma suroviny.
      Hodně záleží na koření, bylinkách, určitě zkus ;)

      Vymazat