úterý 14. listopadu 2017

Perinbaba v Přerově


Znáte slovenskou pohádku PERINBABA?

Jako dítě jsem ji zbožňovala.

Film má prý na Slovensku stejnou tradici jako u nás Tři oříšky pro Popelku. 

Je to vánoční příběh, takže na Slovensku se už třicet let říká, že bez Perinbaby nejsou Vánoce.

 Juraj Jakubisko si pro některé scény z připravovaného druhého dílu vybral naše Horní náměstí.

Zaujala ho architektura a krásná lípa uprostřed.

Jako kompars vystupuje i pár místních občanů, ochotnických herců i neherců.




 Natáčelo se tuto sobotu.

Do městečka přijel cirkus a podívat se na něj přišli ctihodní měšťané, 
ale i chasa a malé děti, které dostaly chuť na cukrovou vatu. 

Ve vzduchu se vznášela akrobatka, kterou zahalovaly jen poletující bubliny.

Zdroj: https://prerovsky.denik.cz/zpravy_region/juraj-jakubisko-nataci-v-prerove-perinbabu-2-20171110.html




Pohádka skončila svatebním tancem Alžbětky a Jakuba před starým mlýnem.
Dvojka začíná ve starém mlýně, kde Alžbětka dává svému synu Lukášovi na krk medailon a posílá ho do světa.
Pokračování pohádky je o putování Lukáše světem, o hledání štěstí a lásky.



 Budeme se těšit ;)

                          Ilona






Zdroj: https://prerovsky.denik.cz/zpravy_region/juraj-jakubisko-nataci-v-prerove-perinbabu-2-20171110.html

7 komentářů:

  1. Ahoj,vůbec jsem netušila,že jsi taky z Přerova!Přeju krásný večer!Z.

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, viděla jsem tuhle pohádku ještě když jsem byla malá a tehdy se mi taky moc líbila. :-) Jenže od té doby jsem ji v televizi nepostřehla, možná ji někdy dávali, ale to jsem asi vždycky prošvihla... Tak se na pokračování těším. :-)
    Jinak náměstíčko máte opravdu moc pěkné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Lucko. Na náměstí se konávají středověké trhy (už se těším na vánoční) a různé podobné akce. Má to atmosféru.

      Vymazat
  3. Perinbabu neznám! Asi se budu muset dovzdělat! :)

    OdpovědětVymazat