úterý 21. dubna 2020

NS Bukovka

Počasí stále láká k výletům do přírody.

I když v neděli ráno pršelo a sluníčko si hrálo na schovávanou, nakonec to byl příjemný výlet.

Dnes naučná stezka Bukovka v Hanušovické vrchovině na úpatí Hrubého Jeseníku.

Okružní naučná stezka měří 8,5 km, začíná i končí u rapotínského obecního úřadu.

My jsme se na ni napojili z Petrova a šli opačným směrem, protože jsme chtěli ještě do Losin.

Cesta vedla po polňačce, lesem, loukama, ..... a najednou lesní balneo.

Příjemné překvapení.

Kneippův chodník k masáži chodidel, dva bazénky k prokrvení dolních končetin (teď na jaře lehce špinavé) a umyvadlo k oplachnutí obličeje.

I když nebylo až takové teplo, Mikeš to dal.

Prošel se tou studenou vodou.

A pochvaloval si, jak se cítí mnohem lépe 😂

A tady zeměpis v praxi.

Vysvětlení poledníků, stupňů, rovnoběžek a nultého poledníku .....

... a pak už jen vzhůru na rozhlednu.

Na samém vrcholu Bukového kopce, v nadmořské výšce 625 m n. m. stojí rozhledna Bukovka.

Po zdolání 111 schodů se dostanete na vyhlídkovou plošinu, která se nachází v 18 metrech nad terénem.

Z rozhledny je nádherný výhled na údolí Desné, hřeben Jeseníků od Červené hory a Červenohorského sedla přes Dlouhé Stráně a Praděd, na Rychlebské hory a masiv Králického Sněžníku.

V anketě o Rozhlednu roku 2016 pořádanou Klubem přátel rozhleden obsadila 1. místo.

Já myslím, že oprávněně ;)

A pak už jen dolů do Losin.

Naposledy jsme tu byli na konci října (více fotek tady), na poslední prohlídce roku.

A tento stav zatím trvá ....

Na horní fotce je budova ruční papírny a na těch dalších kostel sv. Jana Křtitele.

Kvůli havarijnímu stavu museli pokácet stromy, takže teď si můžete prohlédnout kostel v celé kráse.

A z boku ve stínu je pak kaple sv. Kříže, hrobka Žerotínů, kterou jsem minule zapomněla vyfotit.

Tolik naše toulky podhůřím Jeseniků.

Mějte se krásně a opatrujte se.

💚

Ilona

1. Tu rozhlednu bych nedala, ale jinak to musel být prima výlet. A ty výhledy jsou božské, Ilono!
    Jindra

1. Jindro, tahle je stabilní, akorát nahoře pofukovalo. Výhledy opravdu krásné!

2. Tohle je moc krásný kraj, Ilonko. Jezdíme tam moc rádi. Kolem Hanušovic se vždycky kochám. A Losiny - tam jsme prožila na podzim úžasný den.
    Posílám pozdravy, Helena

1. Ano, je tu krásně. My sem taky rádi zavítáme. V Losinách jsem si na tebe vzpomněla, jak jste tu taky na podzim byli ;)
      Krásný večer.

3. Ilonko, krásný výlet. Losiny mi připadají překrásné. Chodím také po naučných stezkách, není to dlouhé a člověk se moc doví. Jeden rok mne bavily rozhledny, a to jsem koukala, kolik jich je. Ale tam jsem nebyla. Dotaz: na té poslední fotce má socha roušku? Zdraví Iwka

1. Ano, je to sv. Jan Nepomucký s rouškou. Stojí kousek od fary, kde byl i strom rouškovník, ale bez plodů ;)
      Krásný večer.

4. Rozhledny já moc ráda. A okolí Losin a dál k Šumperku je parádní. Dokonce i můj jinak pragmatický kamarád, když jsme se vraceli kdysi z výstavy se psama z Opole, vzali jsme to zpátky tímhle směrem, tak nějak skrzevá a okolo a byl velmi nadšen. On je velký milovník lyžování, ale jezdí dlouhá léta do různých středisek v Rakousku. Tady prohlásil, že by sem i klidně na zimu zajel, což je od něj nejvyšší stupeň pochvaly. Já moc ráda jezdím na výlety na Šerlich a pak dál na Zemskou bránu, hlavně na podzim, to je to tam nejkrásněji zbarvené...

1. Ano, na Zemské bráně je to krásné a věřím, že na podzim musí být ty barvy úžasné.
      Je to nádherné místo.
      Krásný večer.

5. Krásná reportáž i fotografie. Musím si projít tvůj blog, už jen ty buchty v jednom z minulých příspěvků mi učarovaly!
    Jiřina z N.

1. Jiřinko, děkuju. Původně jsem chtěla blog o háčkování a pletení, ale nějak to ustoupilo výletům a jídlu :D
      Krásný večer.

6. Ilonko,další moc krásný výlet jste měli.Příroda je nádherná a dokonce to tady trochu znám.Byli jsme před lety na dovolené V Jeseníkách a byli i v Losinách.
    Měj hezké dny

1. Jituško, tak konečně známé místo ;)
      Je tu krásně.
      Přeju krásný den.

7. Další parádní výlet doplněný nádhernými fotkami. Nikdy jsem v těchto místech nebyla.
    Hezké dny. A.

1. Alenko, děkuju. Jezdíme sem rádi, i když ne moc často.
      Krásný den.

8. Ilono, moc pěkná rozhledna a krásné výhledy z ní. A losinský zámek je taky moc pěkný. Já posledních skoro 14 dní strávila v podstatě hlavně u pracovního noťasu doma nebo přímo v práci, včetně minulého víkendu. Tehle víkend jsme ujeli na chalupu, vypadá to, že práce do nedělního večer počká :). Ale výlet nebude - potřebujeme na chalupě trochu popracovat po zimě (mj. nám dochází dřívi na topení, potřebujeme přeházet kompost a musím zasadit nějaké kytky).
    Hezký víkend, ať už zase vyrazíte na výlet nebo budete doma...

1. V bytě toho moc dělat nejde, Mikeš je s domácí školou taky celkem samostatný, takže odpoledne nebo o víkendu volno na výlet je. Člověk si musí od toho sezení u PC odpočinout ;)