sobota 18. dubna 2020

Povidlové buchty





Už si ani nepamatuju, kdy jsem je naposledy pekla.

Jestli kdy vůbec.

Od té doby, co mi klekla pekárna, jsem se nechtěla do kynutých těst moc pouštět.

Ale když jsem před Velikonocemi sehnala kvasnice na váhu, rozhodla jsem se, že toho musímvyužít a peču.

Povidlové jsou oblíbené, stihla jsem je ještě v pátek k večeru po práci.

A část ještě teplých vyměnila s mamkou za čerstvý hlávkový salát.

Ať žije výměnný obchod! ;)
 

 


Kynuté těsto

240 ml vlažného mléka
110 g rozpuštěného másla
 500 g hladké mouky
30 g droždí
100 g cukru 
2 špetky soli
2 žloutky
1/2 lžičky nastrouhané citronové kůry

Připravila jsem si klasické kynuté těsto.
Nejprve kvásek: rozdrobit droždí a do něho zapracovat lžíci cukru a lžíci mouky. 
Zalít vlažným mlékem a nechat kynout asi 15 minut. 
Kvásek jsem poté vlila k ostatním ingrediencím, které už jsem si nachystala ve velké míse. 
Vařečkou pořádně propracovat.
Pak přikrýt mísu utěrkou a počkat, až těsto zdvojnásobí svůj objem.
To závisí na okolní teplotě. 
Může to trvat hodinu až dvě.

Těsto vyválet do obdélníku silného 1 cm.
Nožem rozkrájet na malé obdélníčky asi 5x7 cm. 
Doprostřed dát náplň a pevně stisknout všechny čtyři rohy, až se náplň zabalí.
Buchty se skládají do pekáčku vymazaného máslem a ještě se i rozpuštěným máslem pomažou.
Lépe se pak od sebe oddělí.
Necháme je v pekáčku 25 minut odpočinout a nakynout.
Pekla jsem asi 10 minut při 180°C a potom na 160°C ještě cca 35 minut. 
Teplé potřít rozpuštěným máslem a pocukrovat moučkovým cukrem.

Mňam, dobrota.


Užijte si slunečný víkend.

Jaro je v plném proudu.

💙

Ilona


16 komentářů:

  1. Já jsem zrovna dnes ráno stála bezradně v kuchyni a zjistila, že není co k snídani. Děkuji za tip, kvasnice také ještě mám, asi budou buchty. :)
    Pěkný den, Sabi

    OdpovědětVymazat
  2. Já moc kynuté taky nedělám, protože to se dá jíst tak akorát ten první den, (a nenašla jsem způsob jak to po upečení zachovat tak aby to zůstalo vláčné) pak už je to suché jak cesta, byť v tom je pořádná nálož náplně. Jenže to pak zas odnese můj žlučník. Ale nepohrdnu buchtou či koláčem ani náhodou. No vypadají ale luxusně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás to mizí ještě za tepla ;)
      Krásný zbytek neděle.

      Vymazat
  3. Ilono, vypadají krásně :). Já budu mít tehle víkend převážně nad PC - nikoliv blogově, ale pracovně. Někdy se šéfové a termíny neptají, jestli náhodou nechci jet na chalupu ...:(.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to mě mrzí. Snad vyšel čas i na nějaký relax.

      Vymazat
  4. To už je taky pěkně dlouho, co jsem na Honzovy kynutý buchty zadělávala. Ty Tvoje vypadají skvěle a určitě chutnaly.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  5. Ilonko, ty buchty jsou jako z katalogu! Tak nádherné! Já dělám podobné, s bramborou, a vždycky hned celý plech zmizí. Dělám s povidly i s tvarohem.
    Měj hezký víkend :) Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, moc děkuju. Pečení buchet byl zasloužený relax po pracovním týdnu ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  6. Ilonko, máš je jako malované! A výměnný obchod, ten funguje a je to paráda :o)
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuju. Chutnalo oběma stranám.
      Krásný zbytek víkendu.

      Vymazat
  7. Ilonko,buchty máš opravdu,jak malované.Viděla jsem je na Inst a včera upekla.Nemám je tak dokonalé,trochu mi vytekly,ale jsou moc dobré.Mám více receptů a když objevím nový, peču.Tchýně pekla vynikající buchty,recept neznám a vždy,když upeču manžel říká,jako pekla máma to nejsou.Včera zbystřil a povídá,tak tyhle se jim hodně podobají.Vypiluji.Děkuji za recept a přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak to je fajn. Recepty od maminek a babiček byly ty nej, připomínají nám naše dětství. Ať jde pilování od ruky!
      Krásný zbytek neděle.

      Vymazat
  8. No, ty jsou...., jedna jako druhá. Věřím, že chutnaly. Já je také dlouho, léta, nepekla. :o)
    Měj fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuju, dala jsem si záležet ;) a u toho "šoulání" buchet si i trochu odpočinula, člověk na chvíli vypne.
      Krásný zbytek víkendu.

      Vymazat