úterý 18. června 2019

Toastový chleba


Postupným pečením kváskového chleba jsem se dopracovala k pečení ve formě.

Je to rychlejší a na krájení i praktičtější.

Bohužel to nevydržela forma.

Začal se odlupovat povrch.

Sladké chlebíčky jsem pekla třeba na 180°C, ale chleba už na 250°C.

Vůbec mi nedošlo, ža by forma nebyla vhodná do vysokých teplot.

 Mám ji už dlouho.

Při koupi nové jsem se na tuto informaci zaměřila (opravdu jsou některé jen do 200°C) a konzultovala to pro jistotu s paní prodavačkou.

Tak prý je to teď v cajku ;)

Novou formu jsem hned vyzkoušela a upekla v ní svůj první toastový chleba.

Tento recept je podle Moniky z kopečku, jen jsem si udělala malé úpravy.
(pro jistotu si ho sem pro sebe přepíšu, ať příště vím co a jak) 



 
Domácí toastový chleba

200 g polotučného mléka
100 g zakysané smetany
100 g bílého jogurtu
1 vejce
7 g soli
lžička medu
14 g čerstvého droždí
210 g hladké mouky
210 g polohrubé mouky
 
Pekárnu nemám, takže klasicky ručně a pak dát kynout.

Těsto lehce překynulo z formy, budu muset upravit množství, ale chuťově je dobrý.

Pekla jsem 10 minut na 220°C a pak 10 minut na 200°C.

Forma na chleba je širší než ta klasická na biskupský chlebíček, ale myslím, že to ničemu nevadí ;)

A nejlepší je s domácí marmeládou, tato je poslední loňská z rebarbory a angreštu.




Užijte si prima večer a pečení třikrát hurá!

   Ilona






8 komentářů:

  1. Ilonko, vidím, teď si mi připomněla, že jsem toustový chleba taky pekla (potřebovala jsem kulatý na slaný dort), i jsem ho určitě trochu vyfotila, ale teď nějak nevím, podle jakého receptu. Na blog jsem ho nestihla dát, a tak budu příště opět tápat...
    Ten tvůj vypadá moc dobře.
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já si to už radši píšu na blog, protože potom taky tápu a hledám ....
      Receptů je hodně a tenhle je mi sympatický, že není určený jen pro zpracování v robotu. Ale zkusím pak i další.
      Hezký den.

      Vymazat
  2. Ilono, jsi dobrá, že v tomto vedru pečeš. Mně se do ničeho nechce... Chleba vypadá dobře, možná recept taky někdy využiju. Jinak blog používám taky jako externí paměť, takže si tam píšu recepty, které fotím, abych je pak nemusela hledat :-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večer se to dalo, pekla jsem spolu s koláčem, když už tak už ;)

      Vymazat
  3. Ilonko,přišla jsem se podívat na toustový chleba.Zatím jsem ho kupovala,ale teď vyzkouším tvůj recept.Také používám formy i na pečení chleba a nedávno jsem si koupila formu,kde by se dal upéct toustový.Podívám se hlavně na tu teplotu.Chleba vypadá dobře a už se těším,že něco nového vyzkouším.Děkuji a měj hezké dny Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě zkusit. Já kouknu i na jiné recepty, ale tento mi zatím vyhovuje ;)

      Vymazat
  4. Ilonko- Tvůj toastový vypadá náramně!!!!
    A je fajn, že sem píšeš recepty- to se vždy hodí....
    A ta marmeláda- ňamka!! Měj se hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marmeláda u nás jede, hlavně muž ji má denně na chleba.
      Jinak, Jaruško, děkuju ;)
      Hezký pátek.

      Vymazat