pátek 7. června 2019

První třešně



Mamka mi dovezla velkou mísu třešní.

Těšila jsem se na ně, těšila jsem se na svůj oblíbený koláč.

Je to clafoutis, peču ho každý rok v tomto období.

Francouzský koláč, pochází z kraje Limousin a těsto připomíná palačinky. 

Původní recept je z třešní nebo višní (ty jsou pro mě top, ale nemáme jich tolik), ale použít se může jakékoliv ovoce.
 



 Recept jsem tu už myslím dávala, ale pro jistotu :

Potřebujete 
(forma o velikosti 27 cm)  :

500 g vypeckovaných třešní
100 g moučkového cukru
125 g hladké mouky
3 vejce
300 ml mléka
špetka soli

máslo
moučkový cukr na posypání
 Polovinu cukru dobře promícháme s třešněmi a necháme odpočinout alespoň 30 minut.

Předehřejeme troubu na 175°C. 
Máslem si vymažeme formu.
 
Prosejeme mouku, přidáme sůl a zbytek moučkového cukru. 
Rozšleháme vejce, přidáme je ke směsi mouky a cukru a dobře promícháme. 
Nakonec přidáme mléko a vše smícháme.
 
Třešně nasypeme do formy, cukr který se nepřilepil na třešně přimícháme k těstu a to na ně nalejeme. 

Pečeme cca 30min (záleží na výšce koláče).

Vlažnou bublaninu posypeme moučkovým cukrem a před podáváním necháme vystydnout. 
 

 
 Doufám, že jste všichni bez úhony přežili včerejší bouřky.

Nám se konečně vyčasuje, bude hezký den.

Užijte si "malý víkend".

     
    Ilona





6 komentářů:

  1. Ilonko, to je super jednoduchý recept a vypadá to skvěle! Ten vyzkouším určitě :)
    U nás bouřilo jen trochu, takže my přežili dobře.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ono je těch receptů vic druhů, stejně jako u bramborového salátu, a tenhle je takový jednodušší, což mi vyhovuje 😉
      Prostě palačinkový koláč.
      Krásný večer 🙋

      Vymazat
  2. Ilono, na koláč už jsem u tebe koukala, když jsi ho dávala na blog minule, a říkala jsem si, že ho musím vyzkoušet. Loni jsme sice měli mraky třešní, ale nějak jsem to nezvládla. No a letos nebudeme mít ani třešinku :-(. Tak jedině až narazím na třešně za normální cenu (300 Kč za kilo to fakt není :-/)
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás teď nějaký dědeček prodával třešně na trhu a bylo to tuším za 80 Kč. My máme tyhle, je to rannější odrůda, takže zase brzo nebudou ...

      Vymazat
  3. Ilonko, vypadá naprosto skvěle. Chystám se na jahodovou bublaninu, no nevím, jestli nebude změna....
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jahodová bublanina zní skvěle! Ale my ty jahody stíháme sníst jen tak, tak peču z jiného ovoce ;)
      Hezkou neděli.

      Vymazat