sobota 6. června 2020

Měsíc jahod



Červen je měsíc jahod a třešní.

Třešně zatím nemáme, ale jahodová sezona už dorazila i k nám.

Tak si užíváme odpoledne nebo vlahé večery s něčím dobrým na zub.

Palačinky, knedlíčky, oblíbený tapiokový puding nebo piškot se želé.

Ten dělávala vždycky moje mamka, je to taková vzpomínka na dětství.

Jen toho byl velký plech, bylo nás víc jedlíků, u nás jíme sladké jen my s mužem ;) 









Po deštích je příroda krásně šťavňatá.

Počasí tak akorát, žádná vedra, láká to na výlet nebo aspoň na procházku.

Musíme to sladké vyvážit pohybem ;)






 Užijte si prima večer.

Ilona



 



15 komentářů:

  1. Ahoj,
    tedy ty jahodové pokrmy vypadají luxusně, nevím, co bych si dala raději:-) My nemáme zahradu, ale konečně byly jahody i na místních trzích a byly moc dobré. Dojedla jsem je jen tak asi před půlhodinou:-)
    Krásné dny!
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my něco málo ze zahrádky máme, ale když chci i marmeládu, musím taky na trh. Samosběry nějak nestíháme ;)
      Krásnou neděli.

      Vymazat
  2. Ilonko, ten dortík dělávám taky každý rok. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oblíbená klasika, že? Ta nikdy nezklame.
      Krásnou neděli.

      Vymazat
  3. Ilonko, samé dobroty vidím... jdu snídat :o)
    Užij si neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, dobrou chuť.
      Vypadá to na obstojné počasí, vyrážíme ven ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  4. Třešně mám na chatě, což je trochu problém, neb se tam dostanu většinou až poté co je spasou ptáci, anebo před tím, než uzrají. Navíc jezdím vlakem a nechce se mi moc tahat s taškou třešní. Nicméně mne láká začít sem na zahradu pořizovat sloupovité ovocné stromy a tam mají v nabídce i třešně. Tady mám nově vysazené jahody, takže já to vidím na sklizeň (tedy těch pár jahůdek) až na konec měsíce. Ale jsou to stáleplodící, tak by se to mohlo nakonec i povést....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na malou zahradu jsou sloupovité stromy skvělá volba. Aspoň nestihnou špačci sezobat úrodu a líp se to i trhá.
      Krásný den.

      Vymazat
    2. Tak já mám zahradu naopak velkou, a mám tu velké stromy, ale nemám sklep a tak rok co rok vyhazuju na kompost hromady jablek, což už mne nebaví. A navíc lézt rok co rok po stromě abych ostříhala vlky taky nebudu moct dlouho. A na podzim hrabat hromady listí mě taky už vadí na páteř.Takže bych ty sloupovité chtěla z toho důvodu, že je na nich minimální údržba, úroda tak akorát na snězení a málo listí.... a člověk se nemusí hádat se sousedama že jim chvíli padá trocha stínu na záhonek.

      Vymazat
  5. Ilonko, to je přímo jahodové potěšení. Nám na jaře zakoupené jahody pomrzly a ty z loňska mají jen pár jahůdek. Takže se kochám u Tebe a snad se dostanu na nějaký samosběr, jinak jahody ani neochutnám. :o) Hezky vyvažujete sladkosti pohybem na čerstvém vzduchu. Parádní fotky.
    Měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, ze zahrádky máme na jídlo a třeba na marmelády kupuju na trhu, taky té úrody není tolik, kolik by člověk chtěl ;)
      Letos je to s ovocem horší, pomrzly i stromy, moc toho nebude...
      Krásný začátek týdne.

      Vymazat
  6. Tayk bych si něco jahodového dala. Zatím jsem koupila jen vaničku, půlku snědla jen tak a půlku v ovesné kaši. Ale určitě plánuju ještě nějaké na trhu ulovit.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šťavňaté voňavé jahody, těm se nic nevyrovná ;) Taky si dávám ráno do kaše, čerstvé ovoce je super.
      Krásné pondělí.

      Vymazat
  7. Ilonko,to je dobrot.Já občas jahody koupím v obchodě a v sobotu je manžel přinesl z trhu.Pár jsme si jich rozmačkali s cukrem a smetanou a z většího množství jsem udělala vnučkám nanuky až přijdou příští víkend.
    A máš pravdu po sladkostech ven do přírody
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, nanuky vnučky určitě ocení, pro děti nejlepší volba.
      Krásný začátek týdne.

      Vymazat