pondělí 15. června 2020

Brno obrazem


Petrov ani Špilberk asi netřeba dlouze představovat.

Obě dominanty Brna jsou viditelné z daleka.

Nicméně přiznávám, že poprvé jsem se courala parkem pod Petrovem, vyšlapala schody do kostelní věže a navštívila katakomby na Špilberku.






 








 
  
 

 

Čekala jsem nějaký pohodlný ochoz a on jen takový pidibalkonek.

Neměla jsem v té výšce moc dobrý pocit.

Nicméně výhledy krásné.
 
 


 



 

A tady už jsme na Špilberku.

Stejně jako Petrov je obklopen zelení a láká k příjemnému odpočinku.

Ale napřed jsme se šli trochu ochladit do katakomb a prozkoumat hradní příkop.






 






 






 A tím naše procházka končí.

U vody, u vodopádů.

Tady to Mikeše asi bavilo nejvíc ;)

Užijte si pohodový začátek týdne.


Ilona



15 komentářů:

  1. Moc pěkná procházka :) Dcera s manželem už žijí v Brně sedm let a minimálně jednou za rok za nimi jezdíme, takže Petrov i Špilberk známe, ale výhled z věže je pro mě novinkou. Koncem července jdeme na Špilberk na divadlo a uděláme si v Brně i takovou pidi dovolenou už se moc těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šli jsme kolem katedrály a uviděli cedulku, že je věž otevřená, jinak bychom taky nevěděli. Ale balkonky opravdu malé, naštěstí jsme čekali na vyhlídku jen chvilku.
      Brno je krásné, užijte si dovolenou, Vlasti.
      Přeju prima den.

      Vymazat
  2. Ahoj,
    fotky vypadají parádně, budu si muset do Brna někdy udělat pořádný výlet. Byla jsem kdysi na Špilberku, asi před 23 lety:-) Moc se mi líbily záběry z Petrova, tam to vůbec neznám. Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, okolí je pěkně upravené, lavičky, relax, určitě si zase do Brna zajeď.
      Krásný den.

      Vymazat
  3. Ilonko,to jsou nádherné fotografie.Děkuji za zprostředkování.Špilberk jsem viděla tak akorát v televizi a už si nemyslím,že bych se do Brna někdy podívala.Výhledy jsou krásné,v takové výšce bych fotit nedokázala.Líbí se mi moc i podzemí,je tajemné.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, je to pravda od vás daleko, ale třeba tě sem cesty zavedou.
      Ve věži jsem příjemný pocit zrovna neměla, ale dalo se. Držela jsem se u zdi ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  4. Ilonko, v Brně už jsem dlouho nebyla. Díky za připomenutí. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brno je krásné, lidí teď akorát.
      Pohodové dny.

      Vymazat
  5. Loni v září jsem byla v Brně dva dny pracovně, maličko jsem si poodhalila jeho krásy.
    Je vidět, že je jich daleko víc! Děkuji za fotky a přeji hezký den, Ilonko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tady je toho k vidění spousta, ale čas je omezený. Tak po troškách objevujeme město.
      Krásný den.

      Vymazat
  6. Petrov mne láká k tomu udělat si do Brna výlet, Špilberk mi silně připomíná Königstein. I tam se najdou v té pevnostní strohosti dvě tři velmi romantická místa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zahrady pod Petrovem jsou v tomto období super místo, i Petrov samotný (uvnitř byla ale nějaká akce, možná svatba). Špilberk jsme stihli jen kasematy, víc kultury už jsme nedali, do muzea zas jindy, třeba v zimě.
      Krásný den.

      Vymazat
    2. Mě ty zahrady připomínají trochu Petřín, takže i z toho důvodu bych se tam někdy chtěla vypravit.

      Vymazat
  7. Ilono, terasy jsou teď moc pěkně opravené. Vůbec je to pěkné místo k procházce i randění :-)
    Pěkné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat
  8. Ilono, díky za pěkné fotky z Brna. Asi je to ostuda, ale já Brno vůbec neznám (myslím, že jsem jím jen projížděla po dálnici), takže jsem se ráda koukla.

    OdpovědětVymazat