sobota 21. března 2020

Quiche se špenátem a medvědím česnekem


Tak asi jako všude, i u nás doma se více peče, vaří a jí ;)

Oblíbené jídlo je quiche se špenátem, který jsem dnes dochutila medvědím česnekem.

Nestačila jsem nandávat na talíře a quiche mizel rychlostí blesku.

Ano, máme rádi špenát ;)

 Náplně si samozřejmě můžete měnit podle chuti nebo přizpůsobit stavu lednice.



 
Těsto :
 
230g hladké mouky
110g povoleného másla
4 lžíce studené vody
sůl a bílý pepř

Náplň:
 
  2 vejce
100 ml mléka
150 ml 33 % smetany
150g goudy (nastrouhat)
listový špenát, kopřivy, medvědí česnek
sůl dle chuti
,
Suroviny jsem promíchala v tužší těsto a vmáčkla do kulaté formy.
 
Nechala jsem kvůli nápni vyšší okraj.

Dno jsem propíchala vidličkou.
 
Pekla jsem na 180 st. cca 15 minut.
 
Mezitím jsem si připravila náplň.
 
Vyšlehala jsem vejce, smetanu, mléko, přidala rozmražený špenát, kopřivy, česnek a sýr a lehce posolila. 

Směs jsem vylila na předpečený korpus.
 
Quiche jsem pak dopekla na 180 st. cca 20-25 minut do zlatova.
 
 
 A tady tento obrázek mě pobavil na sociálních sítích.

Smích léčí.

Opatrujte se.

Ilona
 
 
 
 
 
 

8 komentářů:

  1. Quiche vypadá náramně. Se špenátem jsem ho ještě nezkoušela. Když ho tady vidím, dostávám na něj chuť.
    Hezký večer :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se špenátem chutná nejvíc ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Ilonko, pobavila jsem se!
    A quiche vypadá skvěle, vidíš, už jsem ho dlouho nepekla, určitě na něj dojde :o)
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já peču něco asi denně, dnes opět bagely, pak chlebíček a šunkofleky ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Quiche už jsem dávno nedělala, ale nevím, jestli mne od toho, abych ho zase někdy zařadila do jídelníčku neodradí tvoje poslední fotka :D. Mám krokoměr a tak vím, jak se můj pohyb smrsknul, zvlášť dneska a v pátek, předtím jsem vycházela aspoň do práce ;-)). A quiche není zrovna dietní jídlo :). Nicméně tvůj špenátový vypadá skvěle.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, po týdnu home office a domácí kuchyně jsem si jistá, že fotka č.2 není scifi :D

      Vymazat
  4. Tak já tohle jídlo neznám,ale jak ho vidím mám na něj chuť,protože špenát mám moc ráda.Vyzkouším.
    Karanténa mě pobavila a je to v této době potřeba,nějaké odlehčení.Jak píšeš i u nás se více vaří a peče,chlapi jsou doma a manželovi jsem už říkala,že až to všechno skončí,že neproleze dveřma.
    Ilonko,měj hezké dny a opatruj se

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, taky milujeme špenát.
    Bohužel je pohybu žalostně málo, taky brzo neprojdem futrama :D
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat