pondělí 10. prosince 2018

Sádelníčky


Někdo se zmínil, že bude péct na Vánoce sádelníčky a mě se hned vybavila vzpomínka, jak je každý rok pekla babička.

A jak mě jako malou pečení absolutně nebavilo :o)

 Už se přesně nepamatuju, co dávala do důlků a už se jí na to ani nezeptám.

Stejně jako na přesný recept.

Je to takové "staročeské" pečivo, málo surovin, jednoduhé na zpracování.

Rozhodla jsem se je letos vyzkoušet.

Na internetu koluje několik receptů, liší se poměrem surovin, někdo přidává i vejce.

Vzala jsem to tak nějak odhadem ;) 


 Můj postup :

150g sádla
130g moučkového cukru
170g hladné mouky
2 lžíce kakaa

Na ozdobení jsem použila zbytek oříškové pomazánky ala nugeta a kousky vlašských ořechů, můžete i marmeládu, bílou čokoládu, pro děti lentilku.

Z hladké mouky, změklého sádla, cukru a kakaa vypracujeme hladké těsto. 

 Přetáhneme ho fólií a necháme v lednici odležet (můžete i do druhého dne).

Oddělujeme z těsta menší kousky, ze kterých vytvarujeme kuličky o průměru zhruba 2 cm.

Já na to šla vědecky a každý kousek si vážila, ať je mám stejné :D

Položíme je na plech vyložený pečicím papírem a do středu každé kuličky vytlačíme důlek obráceným koncem vařečky. 
 
Plech vložíme do trouby předehřáté na 170 °C a pečeme asi 10 minut. 

Upečené sádelníčky necháme vychladnout a potom je naplníme tím, co máte rádi.




Přeju vám krásný adventní týden a vychutnejte si ten kouzelný čas.

     Ilona






6 komentářů:

  1. Jé - sádláky (jak se jim říká u nás). Moje oblíbené vánoční cukroví. Ale nepeču ho - oni ho moji chlapi neoblibují, tak bych musela zbaštit celou dávku sama. Peče je maminka a já si je u ní vždycky užívám. Plní je rybízovým džemem a na něj dává kousek mandle.
    Hezký a klidný Advent

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, pokud mým chlapům nebude chutnat, klidně ten zbytek sním sama :o)
      Máme právě doma kvanta ořechů, několik bedýnek, tak jsem je zvolila místo mandlí, ať je spotřebujeme.
      Hezký advent.

      Vymazat
  2. Ilonko, peče je moje kamarádka, s rybízovkou, stejně jako píše Stáňa.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rybízovka je super, mám ji na lineckém a zbytek se tak nějak snědl 😉

      Vymazat