pátek 30. června 2017

Domácí kakaové sušenky


Krásné ráno!

Dnes si jdou děti pro vysvědčení a paní učitelky (a páni učitelé) dostanou na oplátku kytičky, sladkosti, dárečky.

Letos jedem na hlavně jedlých dárcích a postupně obdarováváme.

Jako jeden z jedlých dárků jsem zvolila i domácí sušenky.

Kamarádka mi poslal nedávno recept mailem, včera už se ochladilo na únosných 26 stupňů, takže jsem se odhodlala k pečení a postávání u horké trouby.

Přiznávám, že při vedrech kolem 35°C, které jsme tento týden na Moravě měli, se mi péct nechtělo :o)

Původně byl recept bez kakaa, ale u nás doma platí : 
Co je kakaové (čokoládové) je prostě nejlepší!!




Recept je jednoduchý :

300 g hladké mouky
200 g povoleného másla
100 g moučkového cukru
4 lžíce kakaa
1 vejce
špetka soli
lžička prášku do pečiva

Těsto zpracujeme a dáme na chvíli do lednice .
Pak vyválíme plát (já u takovýchto těst válím pře mikrotenový sáček, odpadne problém s lepením se na váleček) cca 3mm.

Použila jsem vykrajovátko a razítko od Tescomy.
Bohužel máme jen vánoční sadu.
Když jsem vyloučila motiv vánočního stromečku a vločky, zůstal mi panáček perníček.
Ještě musím vychytat sílu vyrážení motivu, po upečení to není tak vyrázné, jak bych chtěla.

Pekla jsem při 170°C cca 12 minut.

Pak už jen nechat vychladnout a zabalit pro paní učitelky ;)


Krásný poslední školní den a třikrát hurá prázdninám!

              Ilona



5 komentářů:

  1. Ilonko, přeji krásnou cestu pro vysvědčení!!!
    Jedlé dárky jsou prostě nejlepší!!!!!!!
    No a přeji krásné, pohodové, prostě bezva prázdniny☼☼
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký dárek, který určitě přijde k chuti. A krásně jste ho i zabalili.
    Pěkné vykročení do prázdin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Stáňo.
      Snad se pančelce dárky líbily ;)

      Vymazat
  3. Co je kakaové (čokoládové) je nejlepší. Přesně! Sušenky dělám nyní na Vánoce také a přidávám i trochu kakaového másla. Lenka

    OdpovědětVymazat