úterý 23. května 2017

Quiche s květákem a žitnou moukou


Na trhu jsem koupila krásný velký květák.

Nechtěla jsem dělat klasický smažený, takže jsem chvíli brouzdala po internetu, až na mě vyskočil quiche s květákem.

Quiche se špenátem jsem dělala loni (recept tu).

Recept jsem jen lehce upravila a večeře je na stole.

Quiche s květákem

Těsto :
250g žitné mouky (můžete nahradit klasickou pšeničnou hladkou, ale já zkusila tuto zdravější variantu)
125g povoleného másla
4 lžíce studené vody
sůl a bílý pepř
Suroviny jsem promíchala v tužší těsto a vmáčkla do kulaté formy.
Nechala jsem kvůli nápni vyšší okraj. 
Dno jsem propíchala vidličkou.
Pekla jsem na 180 st. cca 15 minut.
Mezitím jsem si přichystala květák.
Rozdělila jsem si ho na menší růžičky a asi 10 minut povařila ve vodě.

Směs na květák - smíchat :
4 vejce
100 ml mléka
150 ml 33 % smetany
150g goudy (nastrouhat)
2 stroužky prolisovaného česneku
sůl dle chuti
Předpečený korpus jsem pokladla květákem a pro veselejší efekt doplnila rajčátky.
Na květák jsem nalila směs a pekla na 175 st. ještě necelých 30 minut.





Jako příloha se určitě hodí zeleninový salát.

Ten už jsem nestihla, tak jen cuketa na kolečka :o)

Ale i tak jsme si večeři na balkoně užili.

Bylo po dešti, čistý vzduch a už svítilo sluníčko.



Krásný večer a užívejte drobné radosti všedního dne ;)

                                              Ilona






2 komentáře:

  1. Vypadá moc dobře. A to doplnění rajčaty mu prospělo - určitě vizuálně a myslím, že i chuťově. Já se na quiche taky chystám, ale s květákem by mi asi neprošel (manžel ho nerad), takže buď bude se špenátem nebo se slaninou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ten květák není moc tradičný (ale já ráda zkouším nové věci), špenát je obvyklejší. Ani neměl tak výraznou chuť, jak jsem čekala a quiche zmizel celkem rychle :o)

      Vymazat