sobota 27. května 2017

Cesta z města

Dnes krátký výlet nebo spíš procházka za město.

Asi 6km od domu máme kopec Švédské šance.

Díváme se na něho z našich oken.

Asi jsem tam byla jako malá, ale už se nepamatuju.

S Mikešem jsme se tam vypravili loni  v září, ale nedošli.

Dnes druhý pokus, úspěšný.


Část trasy vedla polní cestou.

Kukačka kukala jak divá, slunce pálilo a bez voněl.

Bude zase bezové pití ;)






V lesíku je starý bunkr.

Od roku 1973 je opuštěný a chátrá.

Podzemí je rozsáhlé: 6 místností, 1 velký sál, 3 chodby, 1 pozorovatelna.

Mikeš mě dovedl ke vchodu a divil se, že nechci dovnitř.

Černá špinavá díra, fakt bych tam nevlezla :o)

Kdoví, jestli tam občas někdo nepřespí a jak to uvnitř vypadá.

Asi budem muset do nějakého udržovaného bunkru, ať si Mikeš užije i klučičí radosti (já radši háček nebo vařečku do ruky).




Krásný (ještě prosluněný) večer.

                                 Ilona





3 komentáře:

  1. Dneska byl hezký den na vycházky do luk a polí.
    Bunků jsme s mladým kdysi pár prolezli (máme chatu na bývalé západní obranné linii, bunkrů je tu požehnaně). Pokud chceš nějaké "civilizované" bunkry, doporučuji pomezí Orlických hor a Kralického Sněžníku - pevnost Bouda mezi Mladkovem a Králíky, srub "U potoka" v Dolní Moravě. Nejsem velký fanda vojenské techniky, ale to se líbílo i mně - je tam dochované vybavení a i výklad mi přišel zajímavý. A nad Dolní Moravou směrem ke Kralickému Sněžníku je i spousta malých klasických bunkrů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuju za tipy. Budem se tam muset vypravit ;)

      Vymazat