neděle 9. října 2016

Čoko dortík na oslavu


Čokoládový dortík jsem pekla poprvé před 4 lety (recept tu).

Tehdy vyšel recept v časopice Albert.

Patří stále mezi naše oblíbené, hlavně v zimě.

V létě radši něco ovocného.

Díky čokoládě je hutný a chutná prostě báječně.

Kdo by odolal?

 Přiznávám, že když jsem ho v pátek večer pekla, cítila jsem (díky čokoládě a studenému počasí za oknem) vůni Vánoc a pečení vánočního cukroví.

Recept mám mírně upravený, nedávám mandle a přidávám lehce mouky.

Suroviny :

125 g másla
400 g hořké čokolády (čím víc % kakaa, tím lépe)
175 g třtinového cukru
50 g hladké mouky
 5 vajec 
mléko na ředění

Ve vodní lázni rozpustím máslo a čokoládu.
Do směsi pak přidám cukr, mouku a pokud je hmota moc hustá, zředím mlékem.
 Dala jsem asi 5 lžic.
Nakonec vmíchám vejce.

Hmotu naleju do formy s pečícím papírem, zakryju alobalem a peču na 170 °C cca 30-35 minut.
Odkryju alobal a nechám vychladnout.

Aby byl dortík slavnostnější, dala jsem na něj ještě čokoládovou polevu, není ani špatná šlehačka ;)
A samozřejmě osm svíček :o)
Ty si dával Mikeš sám.




V sobotu jsme totiž slavili Mikešovy narozeniny, které má příští týden.

Oproti loňským rokům, kdy jsme si nechávali péct dětské dorty s marcipánovými postavičkami, byl letos dort na oko chudší.

Tak aspoň oblíbené postavičky z LEGA.

Na dortě (byli jako překvapení), vydržely opravdu jen chvíli.

Oslavenec je hned zabavil ;)

Zbylo mi i na snídani, stačí opravdu jen kousek



 Krásnou říjnovou neděli !

                                                      Ilona





6 komentářů:

  1. Sákryš, jsem si poslintala klávesnici 😁 Dík moc za recept, určitě ho vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, je super! Nejradši bych ho snědla sama :D

      Vymazat
  2. Jo, tyhle čokoládové jsou hutné, ale zase jednou za čas si na nich člověk opravdu pochutná :-)
    Oslavenci všechno zdraví, hodně nejlepší!
    A jak jste myli čokoládu z těch panáčků? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí byly v polevě jen zlehka zamáčknutí, Mikeš si je zvládl opláchnout sám, takže asi to nic těžkého nebylo (jinak by se ozval) :o)

      Vymazat
  3. To bude takový hodně hutný a hodně čokoládový dortík, co ho stačí jen kousek, že? Hned bych si dala. Nejraději s kupou bílé neslazené šlehačky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, bohatě stačí jen kousek, je to samá čokoláda :o)
      Šlehačka je k tomu super!

      Vymazat