pondělí 17. října 2016

Čachtický hrad


Nedělní výlet.

Na skok u našich východních sousedů a rovnou na hrad!




Hrad proslul především díky Alžbětě Báthoryové.

Tato uherská šlechtična přezdívaná Čachtická paní, byla pověstná tím, že se na hradě koupala v krvi dívek, aby si uchovala svou krásu.

Roku  1611 byla odsouzena k doživotnímu žaláři a o čtyři roky později zemřela.
 

 
 V Čachticích jsme naposledy byli v létě toho roku, kdy se Mikeš narodil.

Od té doby prošla zřícenina hradu rozsáhlou rekonstrukcí.

Leccos se změnilo (včetně placeného vstupu).

Památku se podařilo zachránit před úplnou devastací.

Díky za to.

Kam bychom šlapali na výlety?

 


Krásný začátek týdne!


                                                                               Ilona







2 komentáře:

  1. Tuhle slovenskou zříceninu neznám, ale vypadá lákavě. Já mám vůbec zříceniny ráda - zvlášť když stojí na kopci a je z ní rozhled do kraje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poprvé jsem byla v Čachticích zhruba v Mikešově věku a pamatuju se, že na mě zapůsobila historie spojená s Alžbětou Báthory, ty krvavé koupele. Na zříceninu jsem se nepamatovala :o)
      Výhled je krásný, je to v Malých Karpatech.

      Vymazat