neděle 2. května 2021

Muzeum vesnice jihovýchodní Moravy

  

Na první májový den u nás pršelo, ale podle předpovědi mělo být na jihu lépe. 

Vydali jsme se tedy na Slovácko, do skanzenu ve Strážnici.

Skanzen se začal budovat v r. 1973 a v současnosti má 64 objektů.

Veřejnosti jsou zpřístupněny areály Moravských Kopanic, luhačovického Zálesí, Horňácka, technických vodních staveb, vinohradnický areál a areál lučního hospodářství. 

Moc se mi líbí, že mezi domky jsou opravdu udržované vinohrady nebo obdělávaná políčka.





Od 1.5. byl zpřístupněn pouze venkovní areál, do některých domků se dalo jen nahlédnout.

Každý domek má sice vlastní popisek, ale i tak bychom ocenili nějakou mapku.

Appka, kterou jsme si stáhla, nás moc nenadchla.

Tak se pojďte projít spolu s námi.

Dýchá tu klid a atmosféra starých časů.

Pojďme cestovat trochu zeměpisně i historicky.

























Trochu jsem to tu zahltila fotkama, ale byla jsem opravdu nadšená.

Krásné prostředí, lidí pomálu a počasí jak malované.

Snad se vám výlet líbil.

Užijte si pohodovou neděli.

Ilona




 

12 komentářů:

  1. Ilonko, nádherné fotky, ze kterých na mně dýchla astmosféra starých časů. 👍👍 Domečky s doškovými střechami jsou malebné. Nikdy jsem tady nebyla, ale pokud se zadaří zavítat na jih Moravy, určitě toto kouzelné místo navštívíme.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuju 👍 je to krásný kraj.
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Parádní místo! Mě se strašně líbí ta jak já říkám "drbací" lavička pod dvěma švestkami. I když spíš než drbny na ní vidím hospodáře jak bafá s té předlouhé dýmky navečer před západem slunce po práci.... anebo mi to připomnělo seriál Slovácko sa nesúdí a Jozefa Krónera ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta lavička láká ;) nebo si sednout do trávy k vinohradu.....

      Vymazat
  3. Ilonko,kouzelné místo,nádherné fotografie.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  4. Ilono, to je velký skanzen. Určitě by se mi tam líbilo. Jsem ráda, že jsem se mohla aspoň kochat fotkami. Nedivím se, žes jich udělala tolik - já podobně cvakala, když jsme kdysi byli ve skanzenu na Veselém kopci
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vypadá to, že se buduje ještě další část.
      Zas to budeme muset zajet někdy zkontrolovat ;)

      Vymazat
  5. Tomu říkám nádhera a to počasí je k tomu k nakousnutí.Miluju naše Valašské muzeum v přírodě, ale tady ta modrá tak krásně kontrastuje:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty skanzeny jsou super, že. Rožnov je taková klasika, tady to bylo v komornějším duchu ;)

      Vymazat
    2. Nádhera, úplně jsi mě navnadila:-) nemůžu se dočkat:-)

      Vymazat