sobota 16. ledna 2021

Houstičky bez kynutí

 


 Nebalené pečivo nekupujeme, maximálně z pekárny.

Brouzdala jsem proto po internetu a objevila recept na celkem rychlé houstičky, pletýnky, v mém případě spíš motánky bez kynutí.

Kynou jen chvíli než se rozpálí trouba.

Zkoušela jsem sádlo i olej a chutná nám oboje.

V původním receptu je uvedeno 10ks, ale dělám 12ks, lépe se nám to rozpočítává ;)

 



Recept :

400g hladké mouky

250ml vlažné vody

50g oleje nebo sádla

25g kvasnic

lžička cukru

lžička soli

Může být na potření vajíčko, semínka, mák, ... 

 

Postup je jednoduchý, zamíchat ze surovin těsto, rozdělit na 10 dílků a umotat pletýnky.

Můžete potřít vajíčkem posypat semínky nebo nechat jen tak.

Pak rozpálit troubu na 230°C, pletýnky zatím trochu nakynou.

Peče se 12 minut do zlatova. 

Hotovo. 

Nejlepší jsou ještě teplé k snídani.

Už se u nás zabydlely, stejně jako bagely z jara.


 
 

Užijte si prima sobotu.

Ilona



11 komentářů:

  1. Ilonko, děkuji za prima recept, určitě je vyzkouším. Od jara peču občas housky, zadělávám je v domácí pekárně a tam i kynou. Tohle je rychlejší.👍
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě pekárna odešla, tak míchám ručně. Uvažuju, jestli si radši nepořídím robot ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  2. Hmm vypadají k nakousnutí. Hned bych se zakousla:-) krásný zasněžený víkend přeju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme. U nás dnes spadlo pár vloček, tak zas máme trošku bílo. Jinak je to bída ;)
      Krásnou neděli.

      Vymazat
  3. Ilonko, tohle těsto mám už roky napsané od nějaké blogerky a dlouho jsem ho nedělala.
    Děkuji za připomenutí a přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko,děkuji za recept asi hned vyzkouším.Chtěla jsem péct kaiserky,ale změna bude příjemná.Já peču všechno doma,mám na to spousty času,nesnáším,jak se lidé v pečivu v obchodech přehrabují bez rukavic.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, taky nemám ráda to přehrabování. Radši z pekárny nebo upeču sama ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  5. Ilono, vypadají skvěle. Asi je budu "muset" vyzkoušet.Já jsem zatím dělala housky podle Cuketky, které byly dobré, ale nechávají se dvakrát kynout. V tom je tvůj recept jednodušší.
    A jestli chceš poslat na ochutnání ten karamelový čaj od Basiluru, tak mi pošli na mail s.voskova(zavináč)volny.cz adresu.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, ty vypadají luxusně. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
  7. Na pečení sice moc nejsem, ale houstičky jsou tak lákavé, že se do nich určitě pustím. Díky, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat