sobota 23. února 2019

Vafle z žitného kvásku



Jako začátečník v kváskovém pečení jsem neodhadla množství kvásku a dost mi ho zbylo.

Protože máme prázdniny a je více času, oblíbili jsme si na snídani vafle s použitím žitného kvásku.

Zdobila jsem domácím bílým jogurtem, mraženýma malinama  z naší zahrádky a dosladila medem od místního včelaře.

Takový ten pocit "vím, co jím".



Recept je jednoduchý.

Na cca 5-6 kousků potřebujete :

2 polévkové lžíce kvásku
100 g špaldové mouky
80 g ovesných vloček
220 ml mléka
2 polévkové lžíce cukru
půl lžičky skořice
1 polévková lžíce rumu
vanilkový extrakt
1 bílek

Všechny suroviny mimo bílek smícháme a necháme rozkvasit min. čtyři hodiny.

Já jsem si těsto nachystala už večer, nechala přes noc v lednici a ráno nechala jen chvíli dokynout.

Nakonec přidáme do těsta ušlehaný bílek.

Pokud se vám zdá těsto málo sladké, můžete přisladit, kvásek mohl všechen cukr spotřebovat.

 Pak už jen pečeme vafle a zdobíme podle chuti.


Krásné víkendové ráno.

             Ilona




2 komentáře: