neděle 22. ledna 2017

Mandarinky s borůvkama


O víkendu pečeme pravidelně.

Na snídani, pro návštěvu.

Ještě včera ráno jsem nevěděla, jestli bude dezert pečený nebo nepečený.

Už před svátkama začala trouba stávkovat a tento týden se odmlčela úplně.

Naštěstí se mi ji nakonec podařilo zprovoznit.

Mohla jsem tak upéct oblíbený moučník, jaký dělávala mamka hlavně v létě s jahodama.

Piškot, krém nebo puding a navrch ovoce se želatinou.

Jako malé mě to přišlo moc složité, ale koláč mizel rychlostí blesku :o)

Dělala jsem menší plech (s vysokým okrajem), takže jen piškot ze tří vajec.

Krém jsem dělala ze dvou šlehaček, zakysané smetany, tvarohu a dala jsem asi 7 lžic cukru.

Ovoce kompotované - mandarinky a borůvky.

Želatina čirá na 500ml tekutiny, smíchala jsem šťávu z mandarinek a vodu.

Dělala jsem ji podle návodu na sáčku.

Plech jsem dala chladit na několik hodin do lednice.

  

 Moučník je vláčný a moc dobrý.

Mandarinky příjemně nakyslé.

Doufám, že i návštěva si odpoledne pochutná.



Krásnou neděli a užívejte volna!

                                                                 Ilona







6 komentářů:

  1. to znám ... jako dítě bych se toho mohla (zdovolením) užrat !!!! A jako dospělá .... jééééjej
    Simona

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě návštěvě chutnal.
    Dělám podobný, jen bez krému - na piškot natřu jen rybízový džem, aby tolik nevlhl od želantiny. Nevím, jestli bych s tvarohem prorazila u pánské části rodiny - oni jsou dost konzervativní.
    Tento víkend mám koláč bez práce - kamarádka, co příšla na návštěvu, donesla borůvkový.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Došlo i na přídavek, jsem spokojená ;)
      Borůvky jsou prostě v kurzu!

      Vymazat
  3. Ilonko, tyhle lehké piškotové buchty já můžu, děláváme je doma také poměrně často a pokaždé si všichni moc pochutnáme. :-)

    OdpovědětVymazat